Wokół ludzi młodego pokolenia powstało mnóstwo mitów i stereotypów. Fakt – nie znają życia bez nowych technologii i Internetu, ale czy naprawdę są tylko „narcyzami i egoistami z telefonem w ręku”? Dzisiejszemu pokoleniu Z postanowili przyjrzeć się Dentsu Aegis Network oraz Natalia Hatalska, czego efektem jest raport „Gen Z: jak zrozumieć dziś pokolenie jutra”. Nie mogłyśmy przegapić jego premiery! Czego ciekawego dowiedziałyśmy się o młodzieży?

Zacznijmy od stereotypów

Nierzadko mówi się, że młodzi ludzie są pokoleniem JA, JA, JA. Słyszymy, że są narcystyczni i unikają innych, na rzecz życia w wirtualnym świecie. Podobno, dostali od życia wszystko, dorastając w dobrobycie. Jak jest naprawdę?

Życie w nurcie nowych technologii

Faktem jest, iż urodzili się, kiedy istniał już Google i Internet szerokopasmowy. Swoją przygodę z technologią rozpoczynali od smartfona, który w ich ręce pojawił się już w wieku… 11 lat! Okazuje się, że jednym z najważniejszych aspektów nowych technologii jest dla nich utrzymywanie relacji – także tych w realnym świecie, a technologie traktują „pomocniczo”. Przyznają, że świat cyfrowy dostarcza im mniej bodźców, niż fizyczny, ale obcowanie w nim jest dla nich wygodniejsze. Na pytanie „którą aplikację otwierasz jako pierwszą po przebudzeniu się?” odpowiadają „tą, która ma najwięcej powiadomień”. Dlaczego? Ponieważ to tam zachodzą koneksje ze znajomymi.

Edukacja

Ogromnym atutem młodego pokolenia jest fakt, że są świadomi potrzeby ciągłej edukacji. Na „osi życia” bez wahania zaznaczają, że nie przestaną uczyć się nigdy. Koniec szkoły, studiów, czy osiągnięcie tytułów naukowych nie oznacza dla nich końca edukacji. Ich głównym punktem dostępu do wiedzy jest oczywiście smartfon. Alarmujący jest fakt, że gorzej idzie im weryfikacja informacji znalezionych w Sieci i nie do końca potrafią chronić swoją prywatność.

Jak widzą życie?

Bardzo zaintrygowało nas stwierdzenie, że młodzi ludzie nie przewidują kryzysu wieku średniego. Czy to nie dotyczy młodych ludzi? Czy zawsze będą cieszyć się młodym duchem? Tego nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Generacja Z ma także świadomość, że nie wszystko zostanie podane im „na tacy”. Przewidują, że nie szybko będzie ich stać na pierwsze mieszkanie, a aż 55% z nich deklaruje, że oszczędza pieniądze – chociaż mają ich niewiele. Ważną kwestią jest, że są oni zaangażowani w działania wolontariackie i w problemy społeczne, jak głośna akcja #metoo. Cenią sobie autentyczność marek, chłoną poprzez doświadczanie produktu, intrygują ich nowości. Doceńmy ich także za to, że wolą przeżywać, niż posiadać. Daleka podróż czy droga torebka? Dla nich odpowiedź jest prosta. Nie widzą granic i nic nie stoi im na przeszkodzie do poznawania świata.

Jak komunikaty o młodych ludziach powinna potraktować Agencja PR? Budowanie wizerunku marki to ogromna odpowiedzialność, a więc walory, które cenią sobie potencjalni odbiorcy traktujemy priorytetowo. Zarówno w kreowaniu wizerunku, relacji z mediami czy kampaniach z wykorzystaniem influencer marketingu. Zapamiętajmy, co cenią sobie młodzi ludzie, jak odbierają świat i jak postrzegają marki. A przede wszystkim… doceńmy ich potencjał!

 

*Źródło wiedzy: https://pokolenie-z.pl/