Magdalena Dymek

Magdalena Dymek

magdalena.dymek@triplepr.pl

Co jest sekretem udanych działań PR? Dobrze rozpisana strategia? Odpowiedni dobór narzędzi? Trafne zdefiniowanie grup docelowych? Żadnego z tych elementów nie sposób pominąć, jednak niezbędna jest klamra, która zepnie je w całość. Takim spoiwem jest autentyczność, bez której nie ma skutecznej komunikacji.

PR jest często mylnie kojarzony z kreowaniem „nowego ja”. Tymczasem dobra strategia public relations opiera się na tym, co w dana firma, marka, organizacja już posiada, choć być może jeszcze o tym nie wie. Sztuką jest odnaleźć wyróżniki, które stanowią o naszej wyjątkowości i opowiedzieć o nich tak, aby inni chcieli nas słuchać i, przede wszystkim, uwierzyli w to, co słyszą.

W komunikacji, tak jak w każdej dziedzinie życia, istnieją pewne trendy, mody, za którymi niestety czasem podąża się na oślep. Wśród naszych potencjalnych Klientów zauważamy niekiedy pokusę zastosowania pewnych narzędzi i rozwiązań… „bo teraz wszyscy tak robią”. Tymczasem to, co sprawdziło się w przypadku konkurencji niekoniecznie musi być dobre dla naszej firmy lub marki. Warto zastanowić się wspólnie nad tym, co może nas na tle konkurentów wyróżnić, a nie jak się do nich upodobnić.

Działania public relations to zatem nie zakładanie modnych masek, a zaprezentowanie tego, co jest naszą siłą. Okazją do powiedzenia innym czegoś o firmie lub organizacji może być nawet prezent świąteczny. Koniec roku to czas, w którym życzenia składamy nie tylko bliskim i rodzinie, ale także współpracownikom, klientom, kontrahentom. Ważne, aby firmowa kartka świąteczna i prezenty, które przekazujemy w imieniu całej organizacji były spójne z jej wizerunkiem i tożsamością. Idąc tym tropem, z okazji tegorocznych Świąt przygotowałyśmy dla naszych klientów i partnerów własnoręcznie wykonane podarunki. Mikołajkowe pakiety od Triple PR zawierały pierniczki upieczone i przyozdobione w zaciszu naszego biura wraz z foremkami i przepisem dla tych, którzy, zachęceni przez nas, chcieliby również obdarować innych własnymi wypiekami.

15306693_1957061874521319_3212911132574482432_n1

O czym w ten sposób chciałyśmy opowiedzieć?  O naszym indywidualnym podejściu do Klientów i bliskości współpracy, którą bardzo sobie cenimy. O przyjaznych relacjach łączących nas z otoczeniem, ponieważ wierzymy, że wielkie rzeczy rodzą się przede wszystkim w pozytywnej atmosferze. O tym, że lubimy pracę zespołową, a dobry klimat w naszym biurze przekłada się na to, jak pracujemy dla naszych Klientów. O naszej kreatywności, która jest niezbędna do pracy w PR, a której dajemy upust codziennie podczas obmyślania strategii dla firm i marek, które obsługujemy. O naszej otwartości na komunikację z otoczeniem i drugim człowiekiem. Własnoręcznie wykonane pierniczki sprawdziły się znacznie lepiej niż standardowy kosz podarunkowy czy zwykły gadżet reklamowy, czego dowodem były ciepłe reakcje i wiadomości zwrotne od obdarowanych.

W Triple PR jesteśmy sobą na co dzień, nie tylko od święta. Do tego samego zachęcamy naszych Klientów opracowując dla nich strategie szyte na miarę, bazujące na tym, co mają najlepszego i wyjątkowego.