PR nie tylko dla dużych

Działania Public Relations są często postrzegane jako „fanaberia dla dużych i bogatych”. Małe i średnie firmy oraz nie do końca zdają się dostrzegać korzyści płynące ze współpracy z agencją PR. Panuje powszechne przekonanie, że PR jest kosztowny i nie daje oczekiwanych rezultatów. Jak wygląda to w rzeczywistości?

Nie musi być drogo

PR, tak jak inne usługi, kosztuje, ale jego cenę można negocjować. Każda organizacja jest inna i ma różne potrzeby wizerunkowe. Nie musi decydować się na pełną obsługę przez agencję PR, choć jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Może jej powierzyć tylko część komunikacji. Jeśli firma ma dobre kontakty z pracownikami oraz partnerami i klientami, ale nie jest rozpoznawalna i traktowana jako ekspert, a na tym jej zależy, może skoncentrować się tylko na tym aspekcie w działaniach PR. Organizacja, która potrzebuje wsparcia tylko w kampanii produktowej lub społecznej, bo na co dzień o jej wizerunek dba jeden z pracowników, także może agencji powierzyć agencji taki zakres działań. Wychodząc naprzeciw różnym potrzebom i oczekiwaniom klientów nasza agencja stworzyła  pakiety usług.

PR to inwestycja

…ale nie zwracająca się od razu. Budowanie wizerunku to proces, który powinien być uwzględniony w planach rozwoju każdej organizacji. Odpowiednio prowadzone działania PR mogą być dźwignią do sukcesu. Jeśli firma w sposób ciągły, nie tylko w sytuacjach kryzysowych, dba o swój wizerunek to musi to zaprocentować. Pozytywne odbieranie przez otoczenie jest ważne dla każdej organizacji. Dlatego warto zadbać o promocję i obsługę PR, chociażby przy wprowadzaniu nowych usług czy produktów, tak by zwiększyć swoje szanse na powodzenie w biznesie.

Marketing to nie wszystko

Nawet bardzo dobry marketing nie zastąpi PR-u. Ma on bowiem do odegrania zupełnie inną rolę. Działania marketingowe nie są nastawione na kreowanie wizerunku, koncentrują się przede wszystkim na zwiększeniu zysków.  Dla małych i średnich firm jest to z pewnością bardzo ważne zwłaszcza, że efekty takich działań widoczne są szybko. Jednak by móc się rozwijać potrzebne jest zaufanie klientów, pozytywna opinia otoczenia, rozpoznawalność itd. – czyli to wszystko w czym pomaga PR. Działania Public Relations w wielu przypadkach są bardziej efektywne kosztowo od tych reklamowych. Klienci często proszą nas o ekwiwalent reklamowy publikacji, który pozwala na szybką ocenę działań PR pod kątem opłacalności.

Nieznane możliwości

Każda firma chce się wyróżnić na tle konkurencji, ale często nie wie w jaki sposób to zrobić. Pomóc jej na to odpowiedzieć mogą PR-owcy, którzy  potrafią wyłuskać to, co organizacja ma najlepszego do zaoferowania. Zadaniem agencji Public Relations jest nie tylko dbanie o wizerunek organizacji w mediach, ale w całym jej otoczeniu. Do jego realizacji wykorzystuje narzędzia, o których niektóre firmy rzadko by pomyślały. Zaletą PR-u jest to, że potrafi budować i umacniać wizerunek firmy w oparciu o różne możliwości dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Daj się poznać

PR umożliwia dotarcie do szerokiego grona osób. Dla niewielkich firm, którym zależy na ciągłym rozwijaniu się bardzo ważne jest to, by jak najwięcej osób o nich usłyszało. Warto wykorzystać do realizacji tego celu działania Media Relations. Każda organizacja ma szansę zaistnieć w mediach. Ważne by zaufać agencji PR i otworzyć się na pomysły.