Posiadanie przez firmę profilu na Linkedln jest skutecznym narzędziem budowania marki oraz kluczowym elementem strategii marketingowej i sprzedażowej. Jak sprawić, aby Twój profil był nie tylko widoczny ale również atrakcyjny – nasze ekspertki ds. public relations przedstawią Ci kilka kroków, które pomogą w optymalizacji firmowego profilu na Linkedln.

1. Zadbaj o profesjonalne zdjęcie profilowe i tło

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego warto dopilnować aby logo Twojej firmy było jak w najwyższej jakości i we właściwych wymiarach. Tło profilu powinno być atrakcyjne wizualnie i zgodne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Przy projektowaniu należy pamiętać o „martwym polu”, czyli miejscu przeznaczonym na zdjęcie profilowe.

2. Stwórz angażujący nagłówek

Nagłówek jest jedną z pierwszych rzeczy, którą widzą odwiedzający profilu Twojej firmy. Powinien w sposób zwięzły opisywać specyfikę firmy oraz korzyści jakie może przynieść swoim klientom. Warto wyzbyć się ogólników na rzecz konkretów i kreatywności.

3. Uzupełnij sekcję „o nas”

Sekcja „O Nas” powinna zawierać szczegółowe informacje na temat firmy, jej misji, wizji oraz wyznawanych wartościach. Należy podkreślić to, co wyróżnia Twoje przedsiębiorstwo na tle konkurencji i uzasadnić, dlaczego potencjalni klienci powinni wybrać właśnie Ciebie. Używanie kluczowych słów pomoże w pozycjonowaniu profilu w wynikach wyszukiwania.

4. Publikuj wartościowe treści

Regularne publikowanie treści na profilu umożliwi Ci zwiększenie zasięgu i zaangażowanie odbiorców. Warto publikować treści o sukcesach firmy, nowościach produktowych, czy branżowych poradach w taki sposób, by te były atrakcyjne dla obserwujących.

5. Angażuj się w dyskusje

Aktywny udział w dyskusjach na Linkedln pomoże Twojej firmie w byciu postrzeganym jako zaangażowany członek społeczności. Komentowanie postów innych firm i profesjonalistów oraz dzielenie się doświadczeniem wyjdzie przedsiębiorstwu na korzyść.

6. Wykorzystaj rekomendacje i opinie

Zachęcenie klientów i partnerów biznesowych do wystawiania rekomendacji na Twój temat zwiększy wiarygodność firmy i powinno przyciągnąć nowych klientów. Rekomendacje mogą znajdować się w sekcji „O Nas”, jak również bezpośrednio na profilu.

7. Używaj narzędzi analitycznych Linkedln

Używanie oferowanych przez Linkedln narzędzi analitycznych pomoże w monitorowaniu efektywności działań na platformie. Na podstawie zdobytych danych można optymalizować swoje działania w celu osiągnięcia lepszych wyników.

8. Optymalizuj pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Dla ułatwienia obserwującym wyszukiwania profilu Twojej firmy warto używać słów kluczowych w opisie, nagłówkach oraz postach. Im lepiej dobrane słowa kluczowe, tym większa szansa na dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

9. Aktualizuj profil regularnie

Regularne uzupełnianie na profilu informacji na temat nowych produktów, usług, osiągnięć, czy bieżących wydarzeń sprawia, że firma staje się w oczach odbiorców bardziej atrakcyjna i wiarygodna. Profil firmowy na Linkedln powinien być zawsze aktualny.

10. Zachęcaj pracowników do zaangażowania

Pracownicy są ambasadorami Twojej marki. Ich aktywne zaangażowanie poprzez komentowanie i udostępnianie firmowych postów może znacząco zwiększyć zasięg i widoczność firmowego profilu.

Podsumowanie

Optymalizacja profilu firmy na Linkedln wymaga zaangażowania i jest procesem rozłożonym w czasie, który przynosi wymierne korzyści. Profil prowadzony w profesjonalny sposób umożliwia zwiększenie widoczności firmy, przyciągnięcie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych oraz pomaga w budowie pozytywnego wizerunku. Zastosuj nasze wskazówki aby maksymalnie wykorzystać potencjał  Linkedln dla Twojej firmy!