Druga odsłona kampanii „Potencjalnie nieBezpieczni”

Nieprzywiązywanie dostatecznej uwagi przez przedsiębiorców do ochrony przetwarzanych informacji jest jednym z największych zagrożeń dla danych osobowych. Dlatego nasz Klient – Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo – postanowił we współpracy z nami zorganizować kampanię pt. „Potencjalnie nieBezpieczni”. Akcja uświadamia jak ważna jest odpowiednia ochrona posiadanych i przetwarzanych danych. Tym bardziej, że do 25 maja 2018 r. każda organizacja pozyskująca i przetwarzająca informacje swoich klientów lub współpracowników musi dostosować się do nowych przepisów. Od września do listopada prowadziliśmy działania adresowane przede wszystkich do przedsiębiorców.

Projekt

Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo powstała z inicjatywy osób zawodowo zajmujących się bezpieczeństwem informacji, łączących wiedzę, pasję i doświadczenie z różnych dyscyplin – m.in. prawa, informatyki, zarządzania. Cel, który jej przyświeca to promowanie znaczenia bezpieczeństwa informacji, jako najcenniejszego dobra, jakim dysponuje człowiek oraz strategicznego zasobu każdej organizacji. Kampania „Potencjalnie nieBezpieczni” doskonale wpisuje się w taką ideę. Akcja skierowana jest z jednej strony do „przeciętnego Kowalskiego”, a z drugiej do przedsiębiorców.

Działania

Podczas pierwszej części kampanii działania koncentrowały się na zainteresowaniu społeczeństwa zagrożeniami związanymi z często lekkomyślnym codziennymi zachowaniami, które powodują, że nasze dane mogą trafić w niepowołane ręce Natomiast druga część kampanii miała zwrócić uwagę właścicieli firm, kadry zarządzającej oraz pracowników wszystkich branż i sektorów na zagrożenia, które czyhają na zarówno cenne dla firm informacje, jak i przetwarzane dane.
Patronat honorowy nad działaniami objęło Ministerstwo Cyfryzacji. Akcję wspierali partnerzy, a wśród nich m.in: Microsoft, DHL Express, eRecruiter, LH.pl, Loando.pl, ODO 24, Tukan IT, Fundacja ProProgressio. W ich pozyskanie zaangażowany był dedykowany zespół naszej agencji.
Nasza agencja wspierała Fundację od początku tworzenia kampanii. Działania w ramach akcji opierały się przede wszystkim na:
• pozyskaniu takich patronów medialnych jak: Polskie Radio 24, C.H. Beck, Wolters Kluwer, Dziennik Internautów, Newseria, Gazeta Ubezpieczeniowa, eGospodarka.pl, Inewstycje.pl, CEO.com.pl, Outsourcing Portal, Warsaw Business Journal, QBusiness.pl;
• dostarczaniu merytorycznych, a jednocześnie napisanych zrozumiałym językiem, informacji prasowych;
• indywidualnej współpracy z mediami i plasowaniu w nich przedstawicieli Fundacji oraz partnerów kampanii;
• koordynowaniu wzajemnej wymiany świadczeń między Fundacją a partnerami oraz między Fundacją a patronami medialnymi.

Efekty

Podjęte działania PR zaowocowały stałą obecnością Klienta zarówno w mediach biznesowych, jak i ogólnotematycznych. W okresie od września do listopada 2017 r. na temat Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo ukazało się łącznie ponad 524 publikacji, w tym: 497 publikacji w Internecie i 27 publikacji w prasie. Publikacje ukazały się między innymi na łamach: Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, Gazety Finansowej i Forbesa, a także czołowych tytułach regionalnych np. Gazecie Krakowskiej. Co więcej, eksperci z Fundacji pojawili się na antenie Jedynki Polskiego Radia, Polskiego Radia 24 oraz TOK FM. Warto również wspomnieć o obecności Klienta w porannym programie Polsat News.
Zrealizowane zostały także trzy nagrania z agencją informacyjną Newseria, w których eksperci Fundacji oraz przedstawiciele firm partnerskich wskazali, jak ważna jest dla przedsiębiorców ochrona danych ze względów finansowych, prawnych i wizerunkowych.
Co więcej, dzięki naszym działaniom przedsiębiorcy (grupa docelowa kampanii) mogli dowiedzieć się o prowadzonej akcji poprzez:
• rozsyłane informacje w newsletterach (szacowana liczba subskrybentów to ok. 121 150);
• dedykowane posty w social mediach partnerów kampanii;
• wyświetlane banery na stronach patronów medialnych akcji.