Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny

Problem utrzymania płynności finansowej i bycie gospodarczo odpowiedzialnym dotyczy wszystkich przedsiębiorców. Według 14. fali badania Bibby MŚP Index prawie 70% firm z sektora MŚP odnotowuje opóźnienia w płatnościach. Prawie ¼ przedsiębiorców spotyka się z taką sytuacją aż 2-5 razy w miesiącu, a na płatność czeka od 14 dni do miesiąca po terminie. Firma Bibby Financial Services dostrzegając skalę problemu, uruchomiła kampanię edukacyjną dedykowaną przedsiębiorcom z sektora MŚP pt. „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny”, której pomysłodawcą była nasza agencja.

Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno mediów biznesowych, gospodarczych, jak i regionalnych, a kluczem do sukcesu kampanii okazała się indywidualna współpraca z dziennikarzami oraz wysoki poziom merytoryczny materiałów prasowych oraz artykułów eksperckich.

Projekt

Bibby Financial Services to firma faktoringowa zajmująca się finansowaniem polskich przedsiębiorców z sektora MŚP z odroczonym terminem płatności. Dzięki temu, że Bibby Financial Services jest niezależną instytucją finansową, posiada własne kryteria oceny zdolności kredytowej, co pozwala jej wspierać podmioty, które nie mogą skorzystać np. z kredytu.
Celem zorganizowanej kampanii było zwiększenie świadomości przedsiębiorców o wadze płynności finansowej, zwrócenie uwagi, że warto płacić faktury w terminie, ponieważ takie działanie uruchamia reakcję łańcuchową – firmy mogą regulować swoje zobowiązania w terminie m.in. wypłacać wynagrodzenia na czas, płacić podatki, składki ZUS, a także inwestować w rozwój swoich produktów i usług. Misją kampanii było również dostarczenie osobom zarządzającym przedsiębiorstwami wiedzy, jak przeciwdziałać zatorom płatniczym i promowanie pozytywnych wzorców wśród przedstawicieli MŚP.

Działania

Grupą docelową działań PR kampanii „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny” byli przedstawiciele polskiego biznesu, przede wszystkim z sektora MŚP
Dlatego bardzo ważne na początku projektu było odpowiednie dobranie mediów do współpracy oraz zaprojektowanie działań marketingowych. W ramach działań kampanii powstała strona internetowa www.placefaktury.pl, która stanowiła centrum wiedzy dla przedsiębiorców. Na platformie przedsiębiorcy mogli znaleźć prawdziwe historie firm z różnych branż, którzy spotkali się z problemem zatorów płatniczych, porady ekspertów oraz e-poradnik, zawierający wskazówki, jak poprawić płynność finansową swojej firmy. Aktywności kampanii zostały wsparte promocją akcji w social mediach oraz produkcją materiałów wideo, w tym krótkiej animacji przedstawiającej historię nieopłaconej faktury.
Ponadto nasz agencja pozyskała patronów merytorycznych: Biuro Informacji Gospodarczej, Biuro Informacji Kredytowej, Marsh, Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców, Vindicat.pl oraz patronów medialnych: CEO.com.pl, Gazeta MŚP, fintek.pl, My Company i Truck&Business.
W materiałach na potrzeby kampanii zostały wykorzystane wyniki 14. fali badania Bibby MSP Index oraz Global Business Monitor, które podniosły wartość merytoryczną przekazu.

Efekty

Przeprowadzone działania PR zaowocowały stałą obecnością organizatora kampanii oraz jej tematyki zarówno w mediach biznesowych, jak i ogólnotematycznych. Eksperci Bibby Financial Services od drugiej połowy października do końca grudnia 2017 r. wypowiadali się dla takich mediów jak np. Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Finansowa, MyCompany czy Puls Biznesu.
2 miesiące współpracy przyniosły ponad 400 publikacji w tym:
• 18 w prasie ogólnopolskiej (np. Puls Biznesu, Gazeta Finansowa, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, MyCompany) i regionalnej (m.in. Gazeta Lubuska, Głos Pomorza, Nowiny).
• 336 na portalach internetowych, (m.in. strefabiznesu.pl, portalprzemyslowy.pl, money.pl, fintek.pl, etransport.pl, alebank.pl).
• Eksperci wystąpili materiałach redakcyjnych przygotowanych przez agencję informacyjną MarketNews24 oraz telewizji internetowej Słodki Live.