Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”

Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” to marka z ponad 227 letnią tradycją, posiadająca szerokie grono wiernych wielbicieli. Z drugiej strony porcelanę wielu z nas z nas nadal kojarzy jedynie ze starych kredensów, czy rodzinnych obiadów u babci. Jak zmienić jej postrzeganie i przedstawić nie tylko, jako element klasycznej zastawy, ale także, jako modny gadżet i dodatek do nowoczesnych wnętrz, przy jednoczesnym kultywowaniu bogactwa tradycji i historycznych wartości? Takie zadanie postawiły przed nami Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”. Z przyjemnością stawiamy mu czoła.

Projekt

PFP „Ćmielów” i „Chodzież” to największe wytwórnie porcelany cienkościennej w Europie. Na ich doświadczenie składa się 227 lat dbałości o najmniejszy detal oraz pasja tworzenia niepowtarzalnego wzornictwa. Współpracując z wybitnymi projektantami oferują luksusową porcelanę inspirowaną tradycją i niepowtarzalnym w światowej skali designem. Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” skupiają w sobie trzy renomowane marki: „Ćmielów”, „Chodzież” oraz “Ćmielów Design Studio”. Renoma ręcznie wykonywanych porcelanowych zastaw, figurek oraz galanterii została doceniona w najdalszych zakątkach naszego globu.

Działania

Polskie Fabryki Porcelany powierzyły nam szeroki zakres działań. Na co dzień nie tylko dbamy o obecność marki w mediach, ale także odpowiadamy za prowadzenie kanałów w social mediach, komunikację z klientami i kontrahentami oraz wspieramy ją kreatywnie i contentowo przy wprowadzaniu do oferty nowości produktowych, a także doradczo w zakresie szerokiego rozumienia wizerunku marki.
Wszystkie działania PR są zintegrowane z planem marketingowym i wykorzystują efekt synergii. Dla każdej z marek z portfolio PFP dobieramy odpowiedni przekaz i media oraz tematy materiałów prasowych. Promujemy nie tylko produkty, ale też marki, firmę i tworzących ją ludzi. Obszary, w których się poruszamy to nie tylko kwestie związane z zastawą stołową czy aranżacją stołu – to tematy silnych polskich marek stawiających na wzornictwo, współczesny design użytkowy, współpracę biznesu ze światem artystycznym, aktywność polskich firm na arenie międzynarodowej.
W pierwszym półroczu naszej współpracy zrealizowaliśmy cykl spotkań dla dziennikarzy oraz blogerek w salonach firmowych PFP. Wydarzenia te zawierały element warsztatowy, podczas którego goście mieli możliwość wykonania spersonalizowanej filiżanki, którą, po wypaleniu w ćmielowskim piecu, otrzymali na pamiątkę. Warsztaty z malowania i klejenia kalk odbywały się pod okiem specjalistek (malarek) z Polskich Fabryk Porcelany.

Efekty

W wyniku prowadzonych przez nas działań ćmielowska porcelana zaistniała w świadomości konsumentów i dziennikarzy jeszcze szerzej i w zupełnie nowych kontekstach. Dzięki naszym działaniom, mieli oni okazję „spotkać” się z porcelaną i poznać jej piękno na żywo – podczas wydarzeń w salonach sprzedaży oraz indywidualnych spotkań w redakcjach. Porcelana pojawia się regularnie w popularnej prasie kobiecej, w tytułach takich jak „Przyjaciółka”, „Pani Domu”, „Elle”, czy „Olivia” oraz na łamach magazynów wnętrzarskich, m.in. „Weranda”, „M jak mieszkanie”, czy „Dobre Wnętrze”.