Agnieszka Malesza-Woźniak

biuro@brandwise.pl

O roli komunikacji wizualnej powstało już wiele cennych tekstów zarówno z socjologii, fotografii jak i nowych dziedzin zajmujących się mediami społecznościowymi. Z analizy wszystkich tych źródeł nasuwa się jednak jeden wniosek: obraz i oprawa wizualna ma wielki wpływ na sposób i odbiór komunikatu.

W dobie rozwiniętych Social Mediów sam obraz stał się produktem. Ładne ujęcie, ciekawa perspektywa, staranne wykonanie i sukces gwarantowany.  Jak w takim razie może obecnie istnieć komunikat bez obrazu? Nie może. Odpowiednio dobrany obraz ma ogromny wpływ na odbiór komunikatu słowa pisanego. Fotografia skutecznie wnosi podnosi wiarygodność i rzetelność tekstu.

Nasza praca to ciągły kontakt z dziennikarzami. Pisanie komunikatów to nasza codzienność. Każdy tekst, które kierujemy do mediów, niezależnie od rodzaju i przekazu – zawsze zawiera zdjęcie lub grafikę. „Suchy tekst”? Nie! Grafika musi być i koniec! Gdy Klient nie dostarcza zdjęć do materiału prasowego lub nie widzi potrzeby zaangażowania grafika, dziennikarze znacznie obniża szanse na sukces. Dziennikarze cenią dobre materiały zdjęciowe, bo pozwalają zyskać coś niezwykle cennego – uwagę odbiorcy.

Każdy komunikat prasowy wymaga innej oprawy graficznej. Oto krótki przewodnik przygotowany przez naszą specjalistkę w tej dziedzinie Natalię.

Zdjęcia biznesowe/ wizerunkowe

Gdy pracownicy firmy stają się ekspertami w swoje branży i mają się wypowiadać w mediach – niezbędna jest sesja wizerunkowa.  Profesjonalne zdjęcia to podstawa – firma zyskuje ludzką twarz, a kadra zarządzająca i managerowie narzędzie do budowania wizerunku. Obowiązkowym elementem każdej sesji biznesowej jest określony dress code. Mężczyźni zazwyczaj powinni występować w marynarce lub koszuli o stonowanej barwie. W przypadku Pań obowiązuje zasady analogiczne jak w przypadku ubioru do pracy. W obu przypadkach warto przede wszystkim wybierać stroje, w których dobrze się czujemy, bo w trakcie sesji to podstawa. Można pomyśleć o dodatkach, które oddadzą naszą osobowość – sportowy zegarek, pasek, dyskretna biżuteria pomogą dopełnić całości.

Jeżeli jednak reprezentujesz branże gdzie nie ma sztywnych zasadach dotyczących wyglądu, a usługi mają charakter kreatywny i niebanalny – pokaż to!  Media lubią niewymuszoną elegancję i nieszablonowość.

Fotografia produktowa

 Packshoty to podstawowe narzędzie w komunikacji produktowej. Dobre zdjęcie produktu to skuteczne narzędzie reklamy. Media „nie lubią” zdjęć o charakterze roboczym. Cenią ostre i dobrze oświetlone fotografie.

Zdjęcia aranżacyjne

Na rynku są jednak branże, gdzie sam packshot to za mało. Design i wnętrzarstwo są tego doskonałym przykładem. W tym przypadku nie ma szans na zaistnienie w mediach bez zdjęć aranżacyjnych. Profesjonalna sesja, która pokaże produkt to skuteczne narzędzie sprzedaży i klucz do sukcesu marki.

Zdjęcia z eventów/ wydarzeń

Jubileusze, wręczenie nagród branżowych czy mniejsze imprezy – warto zadbać o to, aby te wydarzenia zostały uwiecznione na zdjęciach. Profesjonalny fotograf wykona zdjęcia, które będzie można wykorzystać na stronie www firmy oraz mediach branżowych i społecznościowych.

Warto zachęcać również samych pracowników do robienia zdjęć. Taka fotorelacja idealnie sprawdzi się do kanałów socialmedia, które są świetnym narzędziem do employer brandingu. Wspólne fotografie pracowników to wizytówka całej firmy. Kto bowiem nie chciałby pracować w fajnym zespole, który się integruje i miło razem spędza czas? J

Rozmiar ma znaczenie

Oprócz wizualnych aspektów fotografii pozostaje jeszcze kwestia rozmiaru oraz rozdzielczości. Najbardziej optymalnym formatem zdjęć jest JPEG. Jeśli chodzi o rozdzielczość to jest ona różna w zależności od typu mediów. W przypadku fotografii skierowanej do prasy powinna wynosić 300 dpi. W przypadku Internetu wystarczy 120 dpi.