Internet jest znakomitym narzędziem do nawiązywania kontaktów – również tych biznesowych, czego dowodem są social media. Kanały poszczególnych marek prowadzone są w rożny sposób – niektóre firmy mogą pozwolić sobie na więcej swobody, ale są też takie, którym wolno mniej, a ich profile są raczej poważne i przez to … niezbyt chętnie odwiedzane. Podczas ostatniego Czwartkowego Spotkania Social Media, dowiedziałyśmy się, jak rozluźnić atmosferę na takich profilach, a przy okazji zyskać w oczach klientów!

Media społecznościowe są ważne – wszyscy o tym wiemy. Dzięki nim możemy sprzedawać więcej i powiększać grono naszych klientów. Jakie profile mają zazwyczaj najwięcej polubień i reakcji? Oczywiście, te o charakterze rozrywkowym. A co zrobić, gdy naszym Klientem jest bank? Na to pytanie odpowiedzieli nam Kuba Sagan z  Feeders Agency i Mateusz Krasuski z BNP Paribas. To właśnie dzięki nim profil banku stał się jednym z najbardziej rozrywkowych w Polsce, nie tracąc przy tym wartościowej treści.

Real Time Marketing

RTM to dobry sposób na ożywienie profilu klienta. Trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym szansa na osiągnięcie sukcesu jest większa.

Na początek, pamiętajmy, że RTM powinien być dopasowany do marki. Nawet jeśli czujemy, że to dobra szansa na wybicie się, ale nasza usługa nie wpisuje się w daną sytuację – odpuśćmy. Czasami lepiej poczekać na kolejną okazję!

Po drugie, nie zawsze warto reagować od razu. RTM z założenia jest reakcją, którą tworzymy zaraz po wydarzeniu. Jednak są sytuacje, kiedy warto dać sobie czas. Na co? Chociażby na znalezienie naprawdę dobrego pomysłu. Nie mówimy tu oczywiście o tygodniu, ale o np. 2 dniach. Dodatkowo, damy szansę rozwinąć się sytuacji, a to sprawi, że będzie o niej wiedziało jeszcze więcej osób.

Na koniec trzeba powiedzieć coś bardzo istotnego: nie każdy RTM stanie się hitem. Musimy być przygotowani na sytuację, w której kilka z naszych kreacji nie zdobędzie zachwytu publiczności. Może okazać się, że dopiero dziesiąta próba stworzenia dobrego RTM-u będzie sukcesem. Ważne, żeby próbować i nie zniechęcić się już wraz pierwszym niepowodzeniem.

Produkt

Pamiętajmy, że głównym celem – prywatnym czy biznesowym – naszej aktywności w mediach społecznościowych, jest zainteresowanie odbiorców. Jeśli więc chcemy wstawić post, zastanówmy się, czy jego treść jest ciekawa i wartościowa dla czytelnika. Nikt z nas nie lubi być zasypywany słabym contentem. Co ważne, spróbujmy nie skupiać się w opisie tylko na produkcie, a na tym, jak poprawi on życie naszego przyszłego Klienta i w ciekawy sposób pokazać to, co dla niego mamy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Jeśli chcemy być widoczni online, czasami warto zrobić coś offline. Ważną częścią naszej promocji, nie tylko w mediach społecznościowych, jest zaangażowanie w akcje społeczne. Warto nasze działania wykorzystać do tego, aby pomagać innym i nie mówimy tutaj o skomplikowanych i czasochłonnych akcjach. Najczęściej to, co najprostsze, jest najlepsze, a ciekawe pomysły są na wyciągnięcie ręki – trzeba tylko je chwycić! Pokazując ludziom, że dbamy o ich potrzeby, zdobędziemy większe zaufanie i damy im do zrozumienia, że my też jesteśmy ludźmi.