Praca, w której mamy kontakt z wirtualną rzeczywistością i korzystamy z wydrukowanych przedmiotów na drukarce 3D to już nie wizja rodem z science fiction, a rzeczywistość. Uczestnicząc w wydarzeniu organizowanym w Dentsu Aegis Network posłuchałyśmy o trendach, predykcjach na nadchodzące lata i o tym, jak technologię ujarzmić i stworzyć dla niej odpowiedni kontekst w odniesieniu do marki.

Rozważania nad rolą sztucznej inteligencji w biznesie warto zacząć od pytania: co może zrobić w tym procesie człowiek, zamiast: z czym może poradzić sobie sztuczna inteligencja. Kim jest Homo Innovaticus. Jest nim człowiek nowoczesny, kreatywny, otwarty na zmiany. Ciekawy świata, ciekawy technologii i możliwości, jakie daje ich wykorzystanie. Skupiony na pozytywnych aspektach postępu technologicznego, który może zmienić świat na lepsze, stworzyć nowe narzędzia pracy, a także sprawić, że lepiej poznamy samych siebie.

Podczas prezentacji miałyśmy okazję zobaczyć jak bardzo zaawansowane są już roboty, które same sobie radzą w naszym świecie. Było to jednocześnie fascynujące i przerażające. Nowoczesne technologie coraz częściej wykorzystywane są w życiu codziennym i w biznesie. Przykładem może być rzeczywistość XR, która pozwala przespacerować się po nieistniejących jeszcze budynkach, projektować, uczestniczyć w wirtualnej transplantacji, pomóc w rehabilitacji, zachęceniu do aktywności fizycznej czy zwiedzeniu nietypowego miejsca. Co więcej, miałyśmy okazję doświadczyć jak działa wirtualne lustro, które powoli podbija branżę marketingu – dzięki nim do konsumenta może dotrzeć personalizowany przekaz. Na polskim rynku zostało ono wykorzystane w kampanii Adidas, w której przymierzając sportowy stanik można było go wypróbować i poćwiczyć z Ewą Chodakowską. Natomiast sklepy 4F pracują nad tym, aby móc kupić produkt już w przymierzalni i ominąć kolejki.

Nowe technologie mogą również pomagać. Dzięki nim na Pol’and’Rock Festival osoby niesłyszące mogły – czasem po raz pierwszy – usłyszeć muzykę, a to wszystko poprzez przewodnictwo kostne. Była to akcja zorganizowana przez Mastercard. Innowacyjne wykorzystanie technologii transmisji dźwięku podczas festiwalu pozwoliło tym osobom bawić się podczas koncertów na żywo w niemal taki sam sposób jak osoby słyszące.

Sztuczna inteligencja potrafi już wiele i nadal nabiera nowych umiejętności. Jest obecna w medycynie, symulacjach, analizie danych, finansach, przemyśle, rekrutacjach, muzyce, transporcie, dziennikarstwie. Wiele marek chcąc nadążyć za rynkiem tworzy własne aplikacje, które oparte są ma AI i 3D. Często są to zabiegi czysto wizerunkowe, ale i skuteczne. Takim przykładem jest Coca Cola, która na rynek wypuściła dość sporo takich działań np. aplikację, która po najechaniu na puszkę napoju zaprezentuje nam szczęśliwą rodzinkę polarnych miśków, które bawią się i obrzucają śniegiem…. i tyle. Niby nieprzydatna rzecz, a – według prelegenta – osiągająca ogromny sukces.

W przypadku marketingu personalizacja i automatyzacja są bardzo istotnymi elementami dla zaangażowania użytkowników. Wszelkie działania promocyjne opierają się obecnie na indywidualizowaniu przekazów i tworzeniu doświadczeń, które sprawią, że odbiorca do nas powróci. My z ciekawością będziemy śledzić dalsze postępy w świecie innowacji.