PR-owy sukces “zielonej” akcji w Galerii Łomianki

“Szukamy domu dla Juki, Aloska, czy Beci… Tym razem mowa nie o bezdomnych zwierzakach, ale roślinach, które również potrzebują opieki, a czasem niedługo po zakupie stają się niechciane”.

W Galerii Łomianki powstał Punkt Adopcji Roślin, gdzie każdy może oddać niechciany kwiat, bądź stworzyć dla niego nowy dom. Dzięki prowadzonym przez nas działaniom PR, akcja spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem wśród klientów obiektu, wzbudziła zainteresowanie mediów, a nawet… znalazła już swoich naśladowców.

Galeria Łomianki znajduje się w otoczeniu natury – Kampinoskiego Parku Narodowego oraz Doliny Wisły, co sprawia, że kwestie związane z ekologią i dbałością o środowisko naturalne są w pozycjonowaniu obiektu niezwykle istotne. Z tego względu wspieramy naszego Klienta w poszukiwaniu wciąż nowych koncepcji działań, które realizować będą te idee w wymiarze długofalowym. Stworzenie Punktu Adopcji Roślin, który na stałe zagościł na terenie obiektu, utrwala wizerunek galerii przyjaznej zieleni i naturze w duchu zero waste, ale także miejsca sprzyjającego budowaniu sąsiedzkiej społeczności. Nie jest to zwykły kwietnik. Aby proces adopcyjny był miły i przyjemny porzuconym roślinom nadawane są imiona. Idea przekonała klientów Galerii Łomianki oraz dziennikarzy, którzy z chęcią pomagali nam w nagłośnieniu inicjatywy.

Publikacje na temat Punktu Adopcji Roślin ukazały się w mediach lifestylowych (m.in. Elle.pl), lokalnych (m.in. w druku na łamach Nasze Miasto Warszawa, na portalu Warszawa.naszemiasto.pl, Warszawawpigulce.pl), handlowych (Dlahandlu.pl, Handelextra.pl) czy ekologicznych. Akcja zyskała również uznanie branżowych mediów marketingowych. Portal Nowymarketing.pl wyróżnił ją w zestawieniu TOP30 kreacji marca 2019. Na temat Punktu Adopcji Roślin informowały również rozgłośnie radiowe: Radio Zet oraz Trójka Polskie Radio.

Za sprawą dużej popularności w mediach społecznościowych, łomiankowski Punkt Adopcji Roślin stał się również inspiracją podobnych “zielonych” inicjatyw w innych miastach. Za pośrednictwem Gazety Wyborczej dowiedzieliśmy się, że bliźniaczy punkt adopcyjny powstał w Rzeszowie z inicjatywy Rzeszowskiego Inkubatora Kultury.