PR dla biznesu, PR dla Twojej firmy
Public Relations to „prawa ręka” biznesu. Doradza, konsultuje, buduje rozpoznawalność, dba o wizerunek firm z sektora B2B – jednym słowem pomaga firmom zdobyć i utrzymać silną pozycję na rynku oraz być o krok przed konkurencją. Jak agencja PR w praktyce może pomóc rozwinąć biznes, nawet ten z pozoru „mało medialny”? Czy firmy i ich usługi z takich branż jak: finanse, prawo, budownictwo czy edukacja mogą zwiększyć sprzedaż dzięki działaniom PR?
Wartościowe treści na topie
60% osób nie czyta tekstów, które wydają im się reklamowe – pokazują badania The Economist Group. Nawet najlepszy artykuł sponsorowany nie przyciąga uwagi czytelników tak jak materiał redakcyjny. Postępująca „ślepota contentowa” sprzyja jednak publikacjom jakościowych treści. Jakościowych czyli dostarczających wiedzy praktycznej o często skomplikowanych usługach, produktach i różnych aspektach biznesu, jakimi dysponują często eksperci a nie dziennikarze.
Firmy oferujące specjalistyczne usługi B2B mogą więc z powodzeniem wykorzystywać, przy wsparciu agencji PR, zainteresowanie mediów i ich odbiorców właściwie dobranymi przekazami. Dysponując ekspercką wiedzą z obszaru swojej działalności i znajomością potrzeb potencjalnych klientów, mają do zaoferowania mediom zarówno branżowym, jak i biznesowym, unikalne informacje. Dzieląc się nimi z dziennikarzami wspierają powstawanie ciekawych artykułów lub programów, ale także kształtują swój wizerunek. Skuteczne działania Media Relations mogą być w perspektywie długofalowej bardziej skuteczne niż kampania reklamowa.
Wyzwaniem jest oczywiście dotarcie do tych kluczowych mediów – taką umiejętność posiadają agencje PR regularnie pracujące z mediami biznesowymi.
Razem ku długofalowym rezultatom
Praca nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki wymaga holistycznego podejścia. Jej efekty uzależnione są przede wszystkim od wypracowania odpowiedniej strategii komunikacji oraz jej realizacji. Agencja PR może przygotować plan komunikacji uwzględniający specyfikę, ofertę, grupę docelową oraz cele biznesowe klienta z silnym uwzględnieniem celów biznesowych.
Z doświadczenia naszej agencji PR wynika, że nie ma niemedialnej działalności. Z pozoru trudne tematy, związane np. z finansami, ochroną danych, konsultingiem inżynierskim, w wyniku współpracy na linii klient – agencja – media mogą zaistnieć w mediach i przyciągnąć czytelników.
PR dla klientów z sektora B2B to nie tylko działania Media Relations, ale również social media ze szczególnym uwzględnieniem kanału LinkedIn, dobór wydarzeń branżowych dla ekspertów firmy, kreowanie wydarzeń dla mediów, liderów opinii i partnerów firmy, a także doradztwo w sytuacjach kryzysowych.
Rekomendujemy gdzie i z jakim przekazem warto być, z którymi liderami opinii – blogerami i influencerami nawiązać współpracę i jakie treści promować w mediach społecznościowych.
Ostatniego dolara z budżetu marketingowego, wydałbym na PR – rzekł kiedyś Bill Gates, twórca Microsoftu. Działania z zakresu Public Relations to inwestycja. Mają swój rytm – uzależniony w głównej mierze od pracy mediów – wymagają czasu i zaangażowania, ale przynoszą stałe efekty. A o te w biznesie chodzi najbardziej.
Tego można się spodziewać
Agencje PR na co dzień prowadzą dla przedsiębiorstw Media Relations dbając o ich kontakty z mediami, odpowiadają za firmowe profile w social media, koordynują współpracę z influencerami. Pełnią także rolę konsultanta z zakresu komunikacji. Co więcej, firmy mogą oczekiwać od nich porad związanych z obecnością na konferencjach i spotkaniach branżowych, a także członkostwem w stowarzyszeniach i izbach.
Decydując się na współpracę z naszą agencją Public Relations organizacje mogą liczyć na przygotowanie kadry zarządzającej i wybranych ekspertów do kontaktów z dziennikarzami. Szkolenia medialne, które organizujemy to połączenie wiedzy i treningu przed kamerą.
W sektorze B2B firmy nie mogą sobie pozwolić na utratę zaufania i wiarygodności. Może je to kosztować nie tylko pojedynczy kontrakt, ale też pozycję rynkową, jeśli kryzys medialny spowoduje np. spadek wartości firmy. Dlatego tak ważne jest stałe prowadzenie działań PR, aby skutecznie budować reputację na trudnym i wymagającym rynku.