Kinga Ostrowska

Kinga Ostrowska

kinga.ostrowska@triplepr.pl

Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne wydarzenie skupiające miłośników kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Tegoroczną wiosenną edycję, która zawitała 26 – 27 marca (po raz pierwszy) do Wrocławia oraz 9 – 10 kwietnia do Warszawy miał przyjemność  koordynować zespół Triple PR!

PROJEKT:

Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda są wyjątkowym wydarzeniem, które gromadzi ogromną liczbę wystawców, producentów marek i produktów w jednym miejscu. To niepowtarzalna okazja do spotkania pasjonatów kosmetyków naturalnych – zarówno tych, którzy je wytwarzają jak i świadomych konsumentów, którzy chętnie po nie sięgają. Oferta wystawców obejmuje m.in.: kosmetyki do pielęgnacji ciała, włosów, do makijażu, a także dedykowane konkretnej grupie odbiorców – dla kobiet, mężczyzn czy dzieci. Łącznie wszystkie edycje wydarzenia przyciągnęły dotąd około 242 000 odwiedzających.

W tym roku, na warszawskich Ekocudach, poza standardową opcją zakupu, prezentacji producentów, marek i ich wyrobów, przywrócona została także forma warsztatów i wykładów, które cieszyły się wśród uczestników dużą popularnością.

Tegoroczna edycja przyniosła nowy rekord, jeśli chodzi o frekwencję, ponieważ Targi gościły aż 13 000 uczestników!

Czujemy się wyróżnieni, że mogliśmy być częścią tego wyjątkowego wydarzenia, wspierając je kompleksową opieką PR.

DZIAŁANIA:

Triple PR był zaangażowany przede wszystkim w szerokie rozpowszechnienie informacji w mediach o tegorocznej wiosennej edycji. Obsługa Targów Kosmetyków Naturalnych w dwóch lokalizacjach, w dość bliskich odstępach czasowych, to nie lada wyzwanie, ale jak wiecie – wyzwania to „drugie imię” naszego zespołu. Od razu zabraliśmy się do stworzenia harmonogramu, dzięki któremu skrupulatnie ułożyliśmy zadania z podziałem czasowym na dane miasta i zaproponowaliśmy naszą wizję realizacji klientowi. Obie lokalizacje otrzymały dwie oddzielne rekomendacje patronów medialnych wydarzeń, a następnie szeroką listę koordynacji wzajemnych świadczeń. W naszym planie „to do” nie obyło się bez wysyłek press packów dla dziennikarzy oraz gift packów dla influencerek/ów. Kompleksowo zajęliśmy się propozycją oprawy podarunków i ich przygotowaniem. Paczki w stylu eko cieszyły i zachwycały wyglądem obdarowywanych – efekty możecie podziwiać na naszym firmowym Instagramie @triplepr.

O Ekocudach przeczytać można było w licznych artykułach, a także usłyszeć na antenie Radia Ram, Kolor oraz Radia RDC.
Pełna lista naszych aktywności to:

  • stworzenie koncepcji kreatywnej oraz koordynacja projektu;
  • pozyskanie patronów medialnych i koordynacja świadczeń oraz dystrybucja treści;
  • tworzenie i dystrybucja materiałów promujących Targi Kosmetyków Naturalnych;
  • zapewnienie publikacji;
  • zaaranżowanie współpracy z portalami oraz rozgłośniami radiowymi;
  • komunikacja z mediami;
  • wysyłka press packów do wyselekcjonowanych dziennikarzy;
  • koordynowanie materiałów komercyjnych;
  • przygotowanie oprawy press oraz gift packów;
  • zaaranżowanie współpracy z influencerami;
  • współpraca z influencerami;
  • wysyłka produktowa promująca wydarzenie do influencerów;
  • monitorowanie efektów publikacji na social media.

EFEKTY:

W wyniku działań prowadzonych przez agencję Triple PR, marka Ekocuda przypomniała o sobie w kręgu dziennikarek mediów kobiecych i lifestyle. Dużo działo się także w programach wydarzeniowych. Materiały prasowe regularnie publikowano w magazynach i serwisach internetowych, a o Ekocudach usłyszeliśmy w dwóch dużych rozgłośniach radiowych – wrocławskim Radiu Ram i warszawskim Radiu Kolor. A wywiad z organizatorką i pomysłodawczynią wydarzenia – Zuzanną Mierzejewską na antenie Radia RDC oraz założycielką Stowarzyszenia Kosmetyki Bez Okrucieństwa Katarzyną Konopą był ucztą edukacyjno-informacyjną o produkcji i użytkowaniu kosmetyków naturalnych.