Magdalena Dymek

magdalena.dymek@triplepr.pl

„W Hebe wierzymy, że prawdziwe piękno wynika z postaw i wartości”. W myśl tego hasła zaproponowaliśmy naszemu Klientowi wyjątkową akcję CSRową łączącą wspieranie młodych talentów i promocję sztuki z pomocą wychowankom Domów Dziecka i Placówek opiekuńczo-wychowawczych. Limitowana seria pięknych, designerskich toreb do kupienia w drogeriach Hebe w całej Polsce!

PROJEKT:

Zależało nam, aby działania w ramach akcji „Odkryj siebie z Hebe” były spójne z wartościami marki, która z ogromną chęcią angażuje się w działania charytatywne, ale także stanowiły efektowne zwieńczenie kończącego się roku 10 lecia Hebe na polskim rynku. Założeniem akcji była organizacja konkursu skierowanego do artystów (profesjonalistów i amatorów) na projekt nadruku, będącego kreatywną interpretacją hasła „Odkryj siebie z Hebe”. Jego laureatów wyłoniło jury złożone z przedstawicieli świata kultury i sztuki oraz marki Hebe:

  • Dominika Wirkowska – Raczkowska – graficzka i dyrektorka artystyczna poczytnych czasopism, związana z Akademią Sztuk Pięknych;
  • Marta Kwiatek – kierowniczka pracowni sitodruku i rysunku w warszawskiej School of Form, która także objęła wydarzenie swoim patronatem;
  • Natalia Mikołajek – artystka znana internautom jako „Jadźka”, z bloga graficznego Jadźka Rysuje;
  • Magdalena Mularuk – dyrektor marketingu;
  • Cecylia Drzewowska – starszy menedżer ds. marketingu.

Oprócz atrakcyjnych nagród pieniężnych dla zdobywców podium (odpowiednio: 3000, 5000 i 7000 PLN), przewidziano także wyjątkowe wyróżnienie dla najlepszego projektu. Zwycięska grafika miała zostać utrwalona na limitowanej serii toreb, które trafią do sprzedaży w drogeriach Hebe. Część dochodu zasili konto Fundacji One Day, wspierającej dzieci i młodzież z Domów Dziecka w procesie usamodzielniania.

DZIAŁANIA:

We wrześniu 2021 rozpoczęliśmy intensywne prace nad formułą konkursu. Wyzwania organizacyjne, z jakimi przyszło się nam zmierzyć, objęły między innymi przygotowanie regulaminu konkursu (we współpracy z prawnikami Hebe), sprawdzenie możliwości i skoordynowanie wszelkich kwestii technicznych związanych z produkcją toreb – zestawiając nasze wyobrażenia o finalnym produkcie z możliwościami producenta. Ważną kwestią było również pozyskanie patronatu uczelni artystycznej oraz skomponowanie składu jury, dzięki któremu będziemy mieli szansę przyciągnąć wyjątkowe grono odbiorców i zachęcimy artystów do wzięcia udziału w konkursie. Po stronie agencji znalazły się oczywiście również działania media relations nagłaśniające akcję i oprawa medialna konkursu.

Po wstępnej selekcji zgłoszonych prac, 8 grudnia 2021 r. w siedzibie Hebe jury podjęło się niełatwego zadania jakim było wybranie dwunastu grafik, które przeszły do II etapu konkursu. Ostatecznie, udało się wyselekcjonować trzy finałowe prace. Cały proces odbył się przy aktywnym wsparciu Triple PR. Ogłoszenie wyników nastąpiło 22 grudnia 2021 r. Pierwsze miejsce zdobyła Ewelina Gąska i to właśnie jej projekt został nadrukowany na czarnych torbach z drelichu, które są już dostępne (w edycji limitowanej) w sprzedaży w drogeriach Hebe oraz na hebe.pl. Wybierając torby z limitowanej oferty, klienci Hebe wspierają szczytny cel charytatywny, jakim jest opieka nad wchodzącą w dorosłość młodzieżą z ośrodków wychowawczych (Fundacja One Day).

 

ZAKRES DZIAŁAŃ:

  • Stworzenie koncepcji kreatywnej oraz koordynacja projektu
  • Przygotowanie konceptu oraz struktury Konkursu
  • Tworzenie i koordynacja Regulaminu Konkursu
  • Pozyskanie Patrona oraz jury Konkursu
  • Tworzenie i dystrybucja materiałów promujących Konkurs
  • Zapewnienie publikacji także na stronach skupiających twórców grafików
  • Komunikacja z mediami
  • Selekcja prac konkursowych w zgodzie z Regulaminem Konkursu
  • Koordynacja współpracy z Patronem oraz jury konkursu
  • Koordynacja przebiegu obrad jury oraz przepływu dokumentów
  • Współpraca z Fundacją One Day

EFEKTY:

Konkurs przyciągnął rzeszę zdolnych artystów – profesjonalistów i amatorów, gromadząc łącznie 456 prac, z których 274 spełniło warunki Regulaminu i zostało zakwalifikowane do wzięcia udziału w konkursie. Materiały prasowe o wydarzeniu regularnie pokazywały się w serwisach internetowych. Dzięki inicjatywie marka Hebe zaistniała w nieznanym sobie dotychczas obszarze – kulturalno-artystycznym, realizując działania spójne ze swoją tożsamością i wartościami. Produkt, który trafił do sprzedaży w wyniku akcji przyciąga uwagę swoim printem, a do tego jest bardzo funkcjonalny i… „czyni dobro”. Limitowana seria toreb jest dla nas także fizycznym zwieńczeniem ciężkiej pracy wykonanej podczas realizacji projektu.

Konkurs „Odkryj siebie z Hebe” jest tylko częścią szerszej inicjatywy CSR, której także jesteśmy częścią. Szczegóły zdradzimy Wam już wkrótce.