Kampania edukacyjna „Oswój Zmianę”

Jak oswoić zmianę pracy – taką pomoc swoim użytkownikom zaproponował serwis Monsterpolska.pl? Mieliśmy przyjemność aktywnie uczestniczyć w tworzeniu kampanii „Oswój zmianę” oraz wprowadzić w życie działania PR dedykowane tej akcji.

PROJEKT

Edukacyjna kampania „Oswój zmianę” serwisu kariery monsterpolska.pl wystartowała 1 października 2015 r. Jej celem było oswojenie lęku przed zmianą pracy i zachęcanie do zawodowego rozwijania się przez całe życie. W ramach kampanii Monster Polska nawiązał współpracę z trenerem i konsultantem biznesowym, Dariuszem Dumą.

Na potrzeby kampanii została stworzona dedykowana strona internetowa www.oswojzmiane.pl. Podróż po meandrach zmian można było rozpocząć od wypełnienia quizu, którego celem było znalezienie odpowiedzi na pytanie „Jaki jest mój stosunek do zmian?”. Każdy, kto go wypełnił, otrzymał inspirujący filmik z poradami Dariusza Dumy oraz dodatkowe materiały pozwalające oswoić zmianę. Na stronie znajdowały się także porady eksperta, podpowiedzi dotyczące radzenia sobie ze zmianą i inspirujące filmiki.  W ramach akcji Monster Polska nawiązał współpracę z Dariuszem Dumą, konsultantem i trenerem biznesowym.

Kampania #oswójzmianę wystartowała 1 października i objęła spoty sponsorskie w TVN, działania w Internecie oraz mediach społecznościowych. Za pomysł kampanii odpowiadał zespół Monster Polska, zakup mediów – Codemedia, działania PR prowadzone były przez Triple PR. Działania reklamowe trwały do 30.11.2015r.

DZIAŁANIE

W pierwszej fazie uczestniczyliśmy w spotkaniu z klientem i ekspertem, gdzie wspólnie pracowaliśmy nad dopracowaniem formuły kampanii, tematyką i quizem dla użytkowników. W ramach działań Public Relations opracowaliśmy harmonogram materiałów prasowych poszerzających i doprecyzowujących główny przekaz akcji, z podziałem na media. Koordynowaliśmy nagrania z ekspertem na stronę akcji i konsultowałyśmy materiały przygotowane przez niego.

W ramach działań Media Relations przygotowaliśmy cykl materiałów prasowych contentowo wspierających kampanię. Powstał kilku miesięczny cykl informacji z wypowiedziami ekspertów takich jak: „Polak niedoceniany w pracy”, „Jak oswajać zmiany?”, „Dlaczego boimy się zmian?” i „Oswój zmianę” (news flash wysłany do wybranych mediów po wyborach), „Jak znaleźć pracę z sensem”,  „Bariery kariery”, „Krok za krokiem do wielkich zmian”, „Oswoiłeś myśl o zmianie? Teraz czas na działanie!” i „Polak zmienia, ale rozważnie”. Naszym pomysłem było przygotowanie materiału z podsumowaniem wyników quizu na stronie kampanii „Oswój zmianę”, na temat procesu poszukiwania pracy, zilustrowanego infografiką.

Aranżowałyśmy również nagrania eksperta Monster Polska dla agencji informacyjnych. Przygotowywałyśmy na bieżąco odpowiedzi na zapytania dziennikarzy.

Materiały dotyczące kampanii plasowaliśmy także w newsletterze dla użytkowników portalu, a także na łamach portali z którymi na stale współpracowałyśmy. Znalazły się one w rubrykach eksperckich sygnowanych imieniem i nazwiskiem eksperta serwisu Monster Polska wraz z logo i aktywnym linkiem. Informacje przekazywaliśmy również do biur karier, z którymi pracujemy na co dzień.

Redagowałyśmy również materiały content marketingowe przygotowywane przez Klienta w ramach kampanii „Oswój zmianę”, a także na co dzień doradzałyśmy w kwestii komunikacji akcji.

EFEKTY

Materiały PR dotyczące kampanii ukazywały się od października 2015 roku do stycznia 2016 roku czyli dwa miesiące dłużej niż płatne działania w mediach. Łącznie w tym okresie wypracowaliśmy dla Klienta ponad 950 publikacji w różnorodnych mediach. Ponad 85 ciekawych materiałów z wypowiedziami ekspertów i poradami ukazało się w prasie (w takich tytułach jak m.in. „Home&Market”, „Sukces”, „Harvard Business Review”, „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Finansowa”, „Gazeta Współczesna”,  „Kurier Poranny”, Gazeta Lubuska”, „Głos Pomorza”, „Głos Koszaliński”, „Kurier Szczeciński”, „Nasze Miasto Poznań”, „Nasze Miasto „Szczecin”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni” i). Finanse.wp.pl, Praca.interia.pl, Biznes.onet.pl, Forsal.pl, Regiopraca.pl, Bankier.pl, Money.pl, Egospodarka.pl, Biznes.pl, Nf.pl, a także portalach studenckich, kobiecych i wielu innych.

Materiały pokazywały się  regularnie na partnerskich 20 portalach w autorskich rubrykach eksperckich. Wśród nich znalazły się różnorodne serwisy, adresowane do użytkowników m.in. egospodarka.pl, kadry.infor.pl, informacjehandlowe.pl, zwierciadlo.pl, studentnews.pl czy polki.pl.

Zrealizowaliśmy również założenia dot. wykorzystania w komunikacji biur karier współpracując na co dzień z 15 portalami biur karier uczelni wyższych m.in. Biurem Karier Politechniki Warszawskiej, Łódzkiej, Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Białostockiej czy Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie.

Wszystkie materiały kampanii dzięki naszej redakcji były spójne i przejrzyste. Eksperckie informacje prasowe były contentowe, budujących odpowiedni kontekst, a przede wszystkim przekazujące użytkownikom konkretną dawkę informacji i porady, prezentujące portal Monster Polska w pożądanym kontekście – jako eksperta i edukatora.

Kampania PR pozwoliła szeroko zaprezentować temat w mediach, a portalowi pokazać w mediach wartość dodaną jaką jest wiedza, która chętnie dzieli się z użytkownikami.