Róża Siudaj

roza.siudaj@triplepr.pl

Jak sprawić, by nadchodzący 2020 rok był dobry nie tylko dla nas, ale także dla planety? Marka Tchibo podjęła się odpowiedzi na to pytanie wydając specjalny kalendarz „To będzie dobry rok”, który przybliża tematykę życia less waste i pomaga wdrożyć eko nawyki. O pomoc przy jego promocji poprosiła zespół Triple PR.

 

Projekt

Końcówka roku i okres świąteczny to czas, gdy w firmach redakcjach naprawdę dużo się dzieje. Dlatego marka Tchibo postanowiła poprosić o pomoc w przedświątecznej komunikacji doświadczoną agencję PR. Głównym celem projektu była promocja eko kalendarza na 2020 rok, który od stycznia pojawił się w sprzedaży stacjonarnej w sklepach Tchibo. Triple PR wsparło markę również w kampanii promującej świąteczną kolekcję produktów.

 

Działania

Do pracy nad projektem podeszłyśmy (jak zawsze) kompleksowo, mimo tego, że czasu na przeprowadzenie działań było niewiele. Kluczem do sukcesu okazała sprawna realizacja poszczególnych etapów akcji według ściśle określonego harmonogramu okraszona dużą ilością kreatywności i artystycznego zacięcia naszego zespołu. Burza mózgów pomogła w wypracowaniu pomysłów na oryginalną i ciekawą formę promocji produktu. Ponieważ eko-kalendarz to wyjątkowy produkt, promujący życie w zgodzie z naturą, postanowiłyśmy przygotować dla dziennikarek spotkanie w takim właśnie, „zielonym” klimacie oraz wyjątkową wysyłkę kreatywną wpisującą się w tematykę zbliżających się Świąt. Dzięki prężnemu działaniu całego zespołu, w zaledwie kilka dni, udało się przygotować ponad 60 prezentów dla dziennikarek oraz koncepcję i pełną oprawę spotkania w redakcji Burdy. Podczas warsztatu kreatywnego dziennikarki miały szansę wykonać własnoręcznie lasy w słoju pod okiem specjalistki. W ramach projektu dla Tchibo zaaranżowałyśmy również w ekspresowym tempie produktową sesję zdjęciową (packshoty i zdjęcia aranżowane) oraz stworzyłyśmy i zajęłyśmy się dystrybucją 9 materiałów prasowych, które spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem dziennikarzy.

  • Stworzenie koncepcji kreatywnej oraz koordynacja całego projektu
  • Przygotowanie wysyłki kreatywnej
  • Organizacja i koordynacja warsztatów kreatywnych dla 20 dziennikarek w redakcji Burdy
  • Współpraca z animatorką Aleksandrą Arkuszyńską
  • Spotkania indywidualne z dziennikarkami innych kluczowych redakcji
  • Przygotowanie i dystrybucja materiałów prasowych dedykowanych promocji eko kalendarza
  • Przygotowanie i dystrybucja materiałów prasowych dedykowanych kampanii świątecznej marki Tchibo

 

Efekty

Mimo, tego, że projekt trwał jedynie dwa miesiące efekty były bardzo zadowalające. W okresie od 28 października do 31 grudnia udało nam się uzyskać 108 publikacji, z czego 66 pojawiło się w prasie drukowanej, a 42 online. Wzmianka na temat kalendarza pojawiła się w kilkunastu tytułach, gdzie był on pozycjonowany, jako jeden z najlepszych pomysłów na prezent świąteczny.

  • 108 publikacji, z czego 66 wzmianek o marce pojawiło się w prasie drukowanej
  • Warsztaty kreatywne z tworzenia lasów w słoiku dla 20 dziennikarek w siedzibie wydawnictwa Burda, m.in. z redakcji: Burda style, Claudia , Elle , Glamour , Gala, Moje Gotowanie, Prześlij Przepis, Świąteczne Ciasta, Kobieta.pl
  • Przekazanie w imieniu klienta 60 paczek prezentowych dziennikarkom magazynów i portali kobiecych (lifestyle), wnętrzarskich i poradnikowych
  • Publikacje w takich mediach jak: