Róża Siudaj

roza.siudaj@triplepr.pl

Kobiecy mentoring, solidarność w biznesie i szerzenie idei rozwoju – te trzy założenia Akademii Kobiet sprawiły, że poczułyśmy się tożsame z projektem i zapragnęłyśmy mieć swój udział w zrzeszaniu aktywnych i ambitnych kobiet oraz motywowaniu ich do realizacji celów zawodowych i prywatnych. Projekt skupiał się na budowaniu aktywnej społeczności wokół marki i eksperckim pozycjonowaniu jej pomysłodawczyni.

 

Projekt

Aktywne, ambitne, świadome, nastawione na rozwój, chętne do podejmowanie nowych wyzwań… takie są uczestniczki Akademii Kobiet – silne kobiety z całej Polski, które chcą się nawzajem motywować, inspirować i wspierać. Akademia to dwa dni bogate w spotkania, wykłady, rozmowy, warsztaty i ćwiczenia połączone z rozrywką i dobrą zabawą. Naszym zadaniem było stworzenie platformy komunikacji, która pozwoliłaby budować i umacniać społeczność Akademii Kobiet podczas pozostałych 363 dni. Głównym narzędziem były media społecznościowe, ale także ekspercka komunikacja w mediach.

 

Działania

Współpraca nad projektem rozpoczęła się od intensywnych działań w mediach społecznościowych Klienta. Pierwszym etapem było odświeżenie profili na Facebooku i Instagramie – stworzenie nowych layoutów grafik oraz harmonogramu publikacji i zaplanowanie dodatkowych aktywności, takich jak konkursy na najaktywniejszego fana i akcja hashtagowa #SilnaKobietaChallenge. Gdy kanały social media były już regularnie zasilane, a społeczność Akademii rosła w siłę, zakres działań poszerzył się. Rozpoczęłyśmy pracę nad odświeżeniem tekstów na stronę www, budowaniem relacji z blogerami i prelegentami oraz działaniami media relations i budowaniem wizerunku eksperckiego założycielki Akademii Kobiet.

  • Przygotowanie i prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Instagram)
  • Tworzenie i koordynacja akcji specjalnych w mediach społecznościowych przy wykorzystaniu narzędzi promocyjnych Facebooka i Instagrama
  • Tworzenie i dystrybucja tekstów promujących wydarzenie i zapewnienie publikacji
  • Komunikacja ekspercka z mediami
  • Wpieranie budowania wizerunku marki poprzez stworzenie tekstów na stronę internetową
  • Koordynacja współpracy z prelegentami i blogerami

 

Efekty

Działania wizerunkowe, media relations i aktywność w kanałach social media przyniosły pożądanych efekt. Dzięki naszej pracy teksty na stronie internetowej nabrały nowego wydźwięku, udało się uruchomić kanał Akademii Kobiet na YouTube, aktywność w mediach społecznościowych znacznie wzrosła, a kanały zyskały nowych obserwujących. Akcja #SilnaKobietaChallenge doczekała się swojej kontynuacji w formie charytatywnego kalendarza. Efektem działań media relations była publikacja materiałów eksperckich- wywiadów z założycielką Akademii Kobiet Moniką Lichotą, na łamach magazynu Personel Plus oraz Tygrysy Biznesu.

  • Publikacje materiałów eksperckich na łamach Personel Plus oraz Tygrysy Biznesu
  • Wartościowy i angażujący content w mediach społecznościowych
  • Pozycjonowanie klienta jako eksperta w branży