Ekspert na miarę mediów
Co zrobić, aby stać się znanym ekspertem w swojej branży? Jakie działania podjąć w celu zbudowania marki osobistej i zwiększenia zaufania klientów? Jakie korzyści dla biznesu przyniesie obecność w mediach? Nasza agencja PR spieszy z odpowiedziami.
Nikt już nie dyskutuje z tym, że obecność w mediach wpływa na rozwój zawodowy. Gdy ekspert systematycznie pojawia się w różnych publikacjach, buduje silną pozycję i staje się liderem z danego zagadnienia w oczach odbiorców. To właśnie do takiej osoby zadzwoni dziennikarz, pracujący nad materiałem z konkretnej dziedziny. Warto pamiętać, że do zbudowania odpowiedniego wizerunku konieczna jest wytrwałość oraz duża motywacja.
Strategia PR i współpraca z mediami
Przygotowując materiał prasowy należy „być na czasie”. Nie warto powielać nudnych informacji oraz pisać banałów i co istotne – nie powinno się wprost komunikować o swoich produktach. Dziennikarze nie znoszą reklam w tego typu tekstach. Na innowacyjne i najlepsze produkty czy usługi mają już alergie. Łatwo za takie działania trafić na „czarną listę” wielu redakcji.
Media muszą mieć pewność, że materiał, który otrzymują jest oparty na rzetelnej wiedzy, a jednocześnie podany w atrakcyjny sposób. Co więcej, liczy się dla nich sposób przedstawienia problemu. Nie wystarczy sama merytoryka i dane, temat musi być zaprezentowany w atrakcyjny sposób. Warto zapamiętać, że tekst tworzony przez dziennikarza z wykorzystaniem naszego komentarza ma trafić do szerokiej grupy odbiorców, konieczny jest do tego zrozumiały język.
Warto stawiać na wiadomości dotyczące wydarzeń aktualnych i istotnych dla potencjalnych i obecnych klientów, które mogą wpływać na rozwój biznesu. Nie możemy również zapomnieć o emocjach, które w komunikacji odgrywają bardzo ważną rolę, gdy uda nam się przyciągnąć uwagę użytkowników mediów sukces mamy gwarantowany.
Zasady współpracy
Budowanie marki eksperta jest procesem. Przede wszystkim, wymaga czasu, zaangażowania, dbałości o detale oraz przemyślanej strategii. Liczy się pomysł i cierpliwość w realizacji celu. O co więc warto zadbać?
- Terminowość – jedna z najważniejszych zasad. Media to „żywy organizm”, który niemal z minuty na minutę może się zmienić. Dlatego tak ważne jest dotrzymywanie deadlinów. Dziennikarze nie lubią tych, którzy spóźniają się z dosłaniem komentarza, autoryzacją. Punktualność i sumienność jest jedną z kluczowych zalet.
- Dostępność i szybkość – media doceniają ekspertów, którzy potrafią oderwać się od swoich obowiązków i udzielić im w trybie pilnym komentarza. Zapamiętują takie szczegóły i z pewnością jeszcze nie raz zgłoszą się po wypowiedź.
- Kreatywność – ciekawostki, porównania zawsze są mile widziane. Gdy będziemy w stanie podsunąć nowe wątki lub inne spojrzenie na dany temat dziennikarze to docenią.
Cechy uwielbiane przez media można by oczywiście jeszcze długo wymieniać, ale z perspektywy pracy w agencji PR wiemy, że te wskazane wyżej gwarantują wysoką pozycję na liście kontaktów wielu dziennikarzy.