Słowo roku 2020… „Koronawirus”? „Pandemia”? A może „Kwarantanna”? Inne, nieco mniej oczywiste, to na przykład „zmiana”, „(nowa) normalność” czy… „elastyczność”. Zatrzymajmy się na moment przy tej ostatniej, bo właśnie ona stanowi obecnie o „być albo nie być” wielu firm, marek, produktów.

Elastyczne są biura, w których funkcjonują elastycznie pracujące zespoły. Restauracje elastycznie przechodzą w tryb realizacji zamówień na wynos, a co trzecia (!) firma kosmetyczna w Polsce elastycznie zmieniła profil produkcji, by wytwarzać żele i płyny antybakteryjne[1]. Furorę w sieci w ostatnich dniach robią siłownie, które elastycznie zmieniają się w „sklepy ze sprzętem sportowym z możliwością odpłatnego testowania maszyn” czy w „Kościoły Zdrowego Ciała” organizujące „zgromadzenia religijne”. Funkcjonujemy obecnie w dobie zmian i weryfikacja biznesowej czy komunikacyjnej strategii to już nie odwaga, ale coraz częściej rozsądek, a nawet konieczność.

Jako agencja Public Relations specjalizujemy się w przeprowadzaniu warsztatów strategicznych. Rekomendujemy je zawsze na początku współpracy – nie tylko markom i produktom debiutującym na rynku, ale wszystkim naszym klientom, którzy chcą „prowadzić skuteczne działania promocyjne w stale zmieniającym się otoczeniu biznesowym”. Zmiany to nie nowość, jednak w ostatnim czasie dobitnie przekonaliśmy się o tym, jak bardzo potrafią nas zaskoczyć.

Co dalej? Sytuacje kryzysowe, owszem, wymagają szybkiego i zdecydowanego działania, ale kiedy kurz nieco opadnie, warto podejść do zagadnienia zmiany nieco bardziej strategicznie. To już nie jest kwestia „real time marketingowego” wpisu w social mediach, ale dogłębnego zrozumienia sytuacji oraz perspektywy swoich klientów w nowej rzeczywistości. Podczas naszych warsztatów strategicznych działamy w oparciu o metodę design thinking, pozwalającą na wypracowanie innowacyjnych pomysłów łącząc perspektywę danej firmy czy marki z realnymi potrzebami i oczekiwaniami jej odbiorców. Te, z pewnością zmieniły się w ostatnim czasie i nie należy tego faktu ignorować.

Jeśli sądziłaś/eś dotąd, że budowanie strategii to domena marek czy firm debiutujących na rynku, pomyśl, że w post-pandemicznej rzeczywistości wszyscy jesteśmy debiutantami.

O tym, jak wyglądają nasze warsztaty strategiczne i co składa się na ich sukces przeczytasz TUTAJ.

[1] Wg. badania „Branża kosmetyczna vs. Covid-19”