Agnieszka Malesza-Woźniak

agnieszka.malesza@triplepr.pl

Modne trendy, oryginalne wzory oraz praktyczne rozwiązania aranżacyjne to znaki rozpoznawcze marki Ceramstic. Dzięki długoletniej współpracy i przemyślanej strategii komunikacji – osiągnęliśmy cel, jakim było wyróżnienie się i pozycjonowanie marki jako eksperta – doradcy w dziedzinie wystroju wnętrz. Ten projekt to dobry przykład na to, jak w działaniach PR procentuje długofalowa współpraca na linii Klient – agencja w zakresie Media Relations.

 

PROJEKT

Polska marka płytek ceramicznych, gresów oraz mozaik istnieje na rynku od ponad 10 lat. Kolekcje płytek Ceramstic, inspirowane naturą oraz najmodniejszymi materiałami architektonicznymi, wpisują się w najnowsze wzornicze trendy. Markę wielokrotnie nagradzano najbardziej prestiżowymi dla branży tytułami: Perłą Ceramiki UE i Perłą Ceramiki Projektantów – Użytkowników CAD Decor.

Celem naszych działań było stworzenie unikalnej koncepcji komunikacyjnej pozwalającej wyróżnić markę i jej produkty na tle konkurencji oraz w świadomości odbiorców. Dzięki obecności w mediach wnętrzarskich, kobiecych oraz regionalnych sukcesywnie budowaliśmy wizerunek marki jako eksperta i doradcy klienta w zakresie aranżacji wnętrz.

 

DZIAŁANIE

Cenimy sobie bliską i jakościową współpracę z mediami, dlatego działania dla marki Ceramstic rozpoczęliśmy od indywidualnych spotkań z dziennikarzami. W ich trakcie przekazywałyśmy najnowszy katalog oraz zasygnalizowaliśmy najnowsze światowe trendy w projektowaniu płytek ceramicznych. W trakcie kilkuletniej współpracy nie poprzestaliśmy na tym pierwszym cyklu spotkań. Wielokrotnie wracaliśmy do pierwotnie zastosowanego narzędzia – indywidualnych spotkań z dziennikarzami w redakcjach, podczas których przekazywaliśmy informacje na temat aktualnych trendów projektowych marki Ceramstic, ustalając zapotrzebowanie tematyczne ze strony redakcji. W naszej ocenie takie spotkania najlepiej podtrzymują dobre relacje i utrwalają pozytywną opinię mediów na temat brandu. Nowy katalog czy linia płytek były dla nas dobrym pretekstem do kolejnych wizyt w redakcjach.

Nasze działania wyróżnia również jakościowe i indywidualne podejście do mediów branżowych, z którymi ściśle współpracujemy.

W ramach biura prasowego regularnie przygotowywałyśmy i wysyłałyśmy informacje prasowe, podzielone na dwa cykle: produktowy i poradnikowy, wzbogacone komentarzem eksperta. Nowe kolekcje i produkty w portfolio Ceramstic wyróżnialiśmy w komunikacji z mediami poprzez wysyłki kreatywne dla dziennikarzy redakcji wnętrzarskich, budowlanych, kobiecych oraz regionalnych.

Kolejnym narzędziem content marketingu, którym wspierałyśmy markę Ceramstic, jest firmowy blog. Dzięki interesującym treściom, które nawiązywały np. do ikon kina czy podróży, zbudowałyśmy spójną komunikację odpowiednią dla grupy docelowej i jej obszarów zainteresowań.

W trakcie kilkuletniej współpracy z marką mieliśmy przyjemność zorganizować trzy spotkania dla prasy, wszystkie o charakterze warsztatowym. Odbywały się one w ciekawych i niebanalnych miejscach, podczas których dziennikarze mogli bliżej poznać produkty marki.

Wspieraliśmy Klienta także w najważniejszym wydarzeniu branżowym – targach budowlanych Budma, podczas których zaaranżowaliśmy mini-spotkania – wywiady przedstawicieli Klienta z dziennikarzami branżowymi. We współpracy z mediami regionalnymi natomiast zorganizowaliśmy konkursy dla czytelników, z nagrodami od Klienta.

EFEKTY

Sukces naszych działań dla marki Ceramstic jest przykładem tego, jak dobrze mogą się sprawdzić jakościowe działania Media Relations w długofalowej perspektywie. Dzięki indywidualnej komunikacji stworzonej specjalnie dla tego Klienta w bardzo krótkim czasie, zapewniłyśmy znaczną liczbę publikacji w prasie i Internecie. To przekonało Klienta do przedłużenia współpracy i zaowocowało jeszcze lepszymi rezultatami w kolejnych latach. Współpraca z marką Ceramstic trwa nieprzerwalnie od 2013 roku. Od tego czasu materiały dotyczące produktów marki regularnie pojawiają się w czasopismach wnętrzarskich, kobiecych oraz regionalnych. Z roku na rok liczba publikacji regularnie się zwiększa, a wraz z nim satysfakcja Nasza i Klienta.

Projekt jest też przykładem na to, że bez dużego wkładu finansowego w reklamę w mediach można w sposób stały być obecnym na łamach prasy wnętrzarskiej, poradnikowe, kobiecej i regionalnej.

Ceramstic w liczbach:

  • Tylko w 2015 r., co miesiąc ukazywało się blisko 80 publikacji, m.in. w takich tytułach jak: Cztery Katy, M jak Mieszkanie, Weranda, Dobre Wnętrze, Moje Mieszkanie czy Murator. Nie zabrakło również publikacji w magazynach takich jak: Poradnik Domowy czy prasie regionalnej: Gazeta Wyborcza Kraków, Głos Wielkopolski, Dziennik Elbląski. Dotarcie tych tytułów wynosiło ponad 18,5 tyś. W ciągu dwóch lat zasięg kampanii PR zwiększył się prawie dwukrotnie.
  • Nieustannie poszukujemy nowych okazji medialnych by liczba publikacji wciąż Były to publikacje w takich ważnych tytułach jak Cztery Katy, M jak Mieszkanie, Weranda, Dobre Wnętrze, Moje Mieszkanie czy Murator. Nie zabrakło również publikacji w magazynach takich jak: Poradnik Domowy czy prasie regionalnej: Gazeta Wyborcza Kraków, Głos Wielkopolski, Dziennik Elbląski