Agnieszka Malesza-Woźniak

agnieszka.malesza@triplepr.pl

Jak zbudować spójną komunikację dla nowej marki, której produkty postrzegane są jako nieoczywiste? Czy kanapa z betonu może być wygodna? Dzięki jakościowej współpracy z najważniejszymi mediami wnętrzarskimi produkty marki Morgan & Möller stały się rozpoznawalne i cenione nie tylko wśród miłośników nowoczesnego designu, a Polacy przekonali się, że rodzime elementy wyposażenia wnętrz w niczym nie odbiegają od światowych trendów. Jednym słowem beton wszedł na polskie salony i na łamy mediów.

 

PROJEKT

Polski design, nowoczesna forma i minimalizm to właśnie wyróżnia beton architektoniczny Morgan & Möller. Produkty marki cechuje wyjątkowość i indywidualizm. W portfolio Klienta dostępne są płyty betonowe, bogata oferta wykonywanych na zamówienie mebli, akcesoria dekoracyjne oraz elementy wyposażenia łazienek czy kuchni np. blaty, brodzik i umywalki.

Gdy rozpoczęłyśmy współpracę z Klientem, produkty z betonu architektonicznego stanowiły nowość na rynku wnętrzarskim, a ich plasowanie w przestrzeniach domowych wydawało się pomysłem niezwykle ekscentrycznym. Przekonanie mediów do zaprezentowania tak nieoczywistych rozwiązań aranżacyjnych było dla nas nie lada wyzwaniem, którego jednak z przyjemnością się podjęłyśmy.

Działania PR rozpoczęłyśmy od pozycjonowania marki w świadomości konkretnych grup docelowych: architektów i projektantów wnętrz, deweloperów oraz potencjalnych klientów indywidualnych – miłośników nowoczesnego designu. Z myślą o konsumentach mniej zainteresowanych współczesną sztuką projektową przygotowaliśmy cykl materiałów edukacyjnych na temat designu, ze szczególnym uwzględnieniem betonu architektonicznego i możliwości jego wykorzystania we wnętrzu.

DZIAŁANIE

Współpraca z Morgan & Möller rozpoczęła się od eventu Burakowska Design Night w Starej Fabryce Koronek w Warszawie. Tego dnia odbyło się oficjalne otwarcie nowoczesnego showroomu, które stało się okazją do medialnego zaistnienia marki i zaznaczenia jej obecności w świecie polskiego designu.

Przygotowana przez nas komunikacja public relations odnosiła się do tradycji polskiego wzornictwa z nowoczesnym betonem w tle. Wyzwaniem komunikacyjnym okazała się obco brzmiąca nazwa. „Polska marka sygnowana nazwą Morgan & Möller, produkująca meble z betonu architektonicznego? – Niemożliwe! To się nie sprawdzi!” – słyszeliśmy. Dobrze przeprowadzona kampania pr sprawiła, że przepowiednie te się nie sprawdziły.

Dzięki dystrybucji unikatowych materiałów prasowych wraz z efektownymi zdjęciami aranżacyjnymi z autorskich sesji zdjęciowych udało nam się zainteresować marką najważniejsze tytuły związane ze sztuką aranżacji wnętrz i nowoczesnym designem, a także magazyny lifestylowe (kobiece i męskie) oraz  prasę regionalną. Kluczem do sukcesu była jakościowa i indywidualna współpraca z dziennikarzami, którzy na nasze zaproszenie kilkakrotnie odwiedzili showroom. Celem spotkań prasowych była prezentacja unikalnych, designerskich nowości oraz umożliwienie rozmowy z projektantem marki, który opowiadał o swoich inspiracjach i dotychczasowych projektach.

W ramach działań PR odpowiadałyśmy również za oprawę medialną partnerstwa marki Morgan & Möller z poznańską szkołą designu School of Form. Współpraca ta przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności marki wśród młodych architektów, projektantów oraz studentów.

Prowadzony przez nas blog Morgan & Möller to narzędzie content marketingu, które w zupełnie inny sposób przedstawia beton architektoniczny. Poprzez niebanalne treści, interesujące zdjęcia oraz nieoczywiste zestawienia i inspiracje chcemy udowodnić, że materiał ten wcale nie musi być szary i nudny.

Sukcesem strategii pr dla marki Morgan & Möller jest spójna komunikacja skierowana do konkretnych grup docelowych i odpowiednio dobrane do niej media. Nasze działania komunikacyjne i wizerunkowe stanowiły silne wsparcie dla działań sprzedażowych.

EFEKTY

Sukces Morgan & Möller pokazuje, że dobrze przygotowana komunikacja pr jest kluczowa dla marek debiutujących na rynku. Wspólnie z naszym Klientem udowodniliśmy, że nie ma produktów „trudnych” – bywają jedynie źle komunikowane.

Dzięki indywidualnej współpracy z dziennikarzami w bardzo krótkim czasie udało się zaistnieć w najważniejszych czasopismach związanych z aranżacją przestrzeni i designem, oraz w świadomości Polaków. Produkty były prezentowane w kluczowych mediach wnętrzarskich, lifestylowych, budowlanych oraz regionalnych.

Publikacje związane z marką  Morgan & Möller:

  • W samym 2016 roku pojawiło się już ponad 200 artykułów dotyczących marki.
  • Od początku naszej współpracy wizerunek Morgan & Möller regularnie pojawia się w najistotniejszych magazynach wnętrzarskich, a także lifestylowych mi.ni. w takich tytułach jak: Wnętrze i Ogród, Fashion Magazine, Twój Styl, Dom i Wnętrze, Dobrze Mieszkaj.