Jak przekonać kobiety, że wszystko, co do tej pory wiedziały na temat kupowania i noszenia biustonosza to nieprawda? Razem z marką Dalia pokazałyśmy Polkom, że odpowiedni biustonosz to nie tylko pięknie wyglądające piersi, ale także zdrowy kręgosłup i dobre samopoczucie, a miseczki wcale nie kończą się na „D”!

PROJEKT

Naszym celem było przede wszystkim przekonanie dziennikarek jak piękna i funkcjonalna jest bielizna polskiej marki Dalia, podkreślenie wysokiej jakości jej wykonania i zaprezentowanie walorów autorskich konstrukcji biustonoszy. W komunikacji ważna była również edukacja dotycząca odpowiedniego doboru bielizny i tego jak dobrze dobrany biustonosz wpływa na zdrowie kobiet.

DZIAŁANIE

W ramach współpracy przygotowałyśmy strategię komunikacji i plan działań. Strategia marki łączyła elementu PR produktowego z wykorzystaniem wizerunku ambasadroki marki, którą w tym sezonie została Miss Polonia 2011 Marcelina Zawadzka.

Narzędzia zastosowane w kampanii PR to przygotowywanie materiałów prasowych, prezentacje nowych kolekcji, pozycjonowanie ekspertki marki w mediach kobiecych i lifestyle’owych. Duży nacisk położyłyśmy na to, aby spotkać się z najważniejszymi dziennikarkami.

Tematyka materiałów prasowych dotyczyła produktów marki, przede wszystkim nowych kolekcji oraz szeroko pojętego brafittingu. Działania Media Relations obejmowały także komentarze i porady brafitterki marki Dalia przygotowywane na indywidualne zapotrzebowanie dziennikarek. Agencja odpowiadała także za serwis zdjęciowy – wysyłkę packshotów oraz zdjęć z sesji bielizny i kostiumów kąpielowych marki Dalia. Dzięki nawiązaniu współpracy z niezależną ekspertką – brafitterką marka regularnie gościła w telewizjach śniadaniowych i takich jak np. DD TVN i Pytanie na Śniadanie.

W kolejnej edycji kampanii, by przybliżyć dziennikarkom świat bielizny Dalia, zaprosiliśmy starannie wyselekcjonowane media na prezentację kolekcji jesień-zima 2015/2016. Spotkanie odbyło się w minimalistycznym wnętrzu Galerii Apteka Sztuki. Prezentację poprowadził współwłaściciel firmy przedstawiciele marki, a gościem honorowym była ambasadorka Dalii Miss Polonia 2011, Marcelina Zawadzka. Po prezentacji dziennikarki zostały zaproszone na profesjonalny brafitting, poprowadzony przez doświadczoną ekipę specjalistek marki Dalia, dzięki któremu większość Pań wreszcie odnalazła swój właściwy rozmiar i przekonała się co to znaczy dobrze dobrany biustonosz!

Do naszych zadań należało również za przygotowanie planu działań reklamowych w prasie kobiecej. Odpowiadaliśmy za dobór tytułów, spotkania i negocjacje z poszczególnymi redakcjami, stworzenie planu mediów i koordynację emisji materiałów reklamowych.

Agencja przygotowała również koncepcję działań dla marki Dalia na Facebooku i z sukcesem prowadziła jej profil w tym serwisie. Posty nie tylko prezentowały produkty, ale przede wszystkim zapraszały użytkowniczki do świata marki. Fanki Dalii mogły znaleźć na nim zdjęcia nowych kolekcji, wymienić się opiniami na temat produktów, wziąć udział w konkursie, czy wspólnie pośmiać się z kobiecych przywar.

EFEKTY

W wyniku działań prowadzonych przez agencję, marka zaistniała w świadomości dziennikarek mediów kobiecych i stylistek. Materiały prasowe regularnie pokazywały się w magazynach i serwisach internetowych. Liczba fanów na profilu FB powiększyła się ponad trzykrotnie przy braku wsparcia działaniami reklamowymi. Angażująca moderacja sprawiła, że regularnie rosła liczba osób śledzących profil, a wskaźnik zaangażowania utrzymywał się na wysokim poziomie. Średni, organiczny miesięczny przyrost fanów profilu Dalia na Facebooku wynosił 200 osób.

Pojawienie się produktów marki i porad sygnowanych przez ekspertki marki Dalię w mediach, zwiększyło jej rozpoznawalność i pozytywnie wpłynęło na wzrost sprzedaży.

W czasie dwóch lat współpracy pojawiło się ponad 1300 publikacji w prasie i na portalach internetowych. Produkty były prezentowane w takich tytułach jak Claudia, Olivia, Wysokie Obcasy, Show czy … Materiały prasowe pojawiały się na takich serwisach jak ///