Czy niszowe produkty mogą zaistnieć w wysokonakładowych mediach takich jak „Twój Styl” czy „Pani”?  Tak, jeśli działania Public Relations zostaną dobrze przemyślane i dopasowane do potrzeb klienta, marki, a przede wszystkim mediów. Kluczem do sukcesu w przypadku DermaPharm okazała się nasza praca nad zbudowaniem relacji z każdą z dziennikarek z osobna. Po więcej szczegółów zapraszamy do lektury.

PROJEKT

Misją Laboratorium DermaPharm jest dostarczanie opiekunom innowacyjnych, bezpiecznych i skutecznych preparatów dla zwierząt. To nieduża polska firma posiadająca w swojej ofercie liczne produkty dla czworonogów. Laboratorium w zeszłym roku postanowiło rozszerzyć swoje portfolio o serię produktów dla „dwunożnych” – serię preparatów przeciwko kleszczom i komarom, a także o linię chemii gospodarczej dla posiadaczy zwierząt. DermaPharm postawił nam konkretne wyzwanie – wesprzeć ich działania marketingowe w kluczowym dla sprzedaży okresie – na wiosnę.

DZIAŁANIE

Dla każdej z marek zaplanowałyśmy po kilka materiałów pasowych – od ogólnych przybliżających dziennikarzom produkty po bardziej edukacyjnej i poradnikowe. Informacje prasowe były zróżnicowane tak, aby wyczerpująco przedstawić produkty, a jednocześnie przekazać wartość dodaną – wiedzę.

Jednak najważniejszym i decydującym czynnikiem sukcesu był cykl spotkań z dziennikarkami. Ich formuła wykraczała poza zwykłe przekazanie materiałów. Jako posiadaczki i wielbicielki zwierząt postanowiłyśmy porozmawiać z redaktorkami pism kobiecych właśnie o tym wdzięcznym temacie. Łącznie odwiedziłyśmy 40 redakcji. Efektem naszych spotkań były specjalnie przygotowywane pakiety produktów dostosowane do potrzeb czworonoga konkretnej dziennikarki. Miła atmosfera spotkań, indywidualne podejście spowodowały, że dziennikarki chętnie pisały o produktach objętych działaniami, nie tylko tymi przekazanymi po spotkaniu.  Ważne było również zharmonizowanie naszych działań z cyklem wydawniczym. Spotkania odbywały się wiosną tak, aby publikacje mogły się ukazać na początku lata.

EFEKTY

Projekt dla firmy DermaPharm jest kolejnym przykładem na to, że największy kapitał, jaki możemy zaoferować naszym Klientom, to zbudowanie dobrych relacji z dziennikarzami, które potem procentują. To również przykład na to, jak sprostać wyzwaniu, pomimo braku budżetu na działania reklamowe.

Dwa intensywne miesiące pracy zaowocowały 50 publikacjami w mediach kobiecych, zdrowotnych, przeznaczonych dla rodziców. Produkty pojawiły się w takich tytułach jak: „Twój Styl”, „Pani”, „Poradnik Domowy”, „Kobieta i Życie”, „Claudia”, „Świat Kobiety”, „Grazia”, „Samo Zdrowie”, „M jak Mama”, „Twoje Dziecko”, „Vita”, „Mam Ogród”, „Pani Domu” czy „Życie na Gorąco”.