Sys

Mała rodzinna firma, zdrowe produkty tworzone z pasją i nasze doskonałe relacje z dziennikarkami z prasy kobiecej to przepis na sukces – nasz i Klienta, którego Dania Babci Zosi zyskały potężne medialne wsparcie, a my dużą satysfakcję.

PROJEKT

SyS to firma rodzinna, którą założyliśmy w 1990 roku. Nasze warzywa uprawiamy i suszymy nieopodal niewielkiej wsi Zamiechów, czyli na czarnoziemach Podkarpacia. Ponieważ sami uwielbiamy jeść smacznie i zdrowo, szczególną wagę przykładamy zarówno do smaku, jak i wartości odżywczych warzyw. Pomysł na Dania Babci Zosi wyrósł z chęci połączenia tradycyjnych przepisów babcinej kuchni z zabieganiem dzisiejszego świata. Stworzyliśmy dania, które składają się wyłącznie z produktów naturalnego pochodzenia i jednocześnie są proste w przygotowaniu – tak o swojej firmie mówi p. Małgorzata Sysiak, jej założycielka.

SyS nigdy do tej pory nie korzystał z usług agencji PR, a decyzja, aby powierzyć część działań komuś z zewnątrz, nie była łatwa. Tym bardziej cieszyło nas, że właściciele zdecydowali się nam zaufać. Wspólnie postawiliśmy sobie za cel dotrzeć do jak największej grupy mediów kobiecych i wypromować linię produktów Dania Babci Zosi oraz podkreślić, że są zdrowe, łatwe i szybkie do przygotowania dla całej rodziny.

DZIAŁANIE

Zaczęliśmy od przygotowania harmonogramu materiałów prasowych. Większość z nich miała charakter edukacyjny, a, że wszyscy chcieliśmy, aby konsument wyniósł z ich lektury wartość dodaną, przygotowaliśmy teksty w duchu content marketingu. Do ich przygotowania został zaangażowany ekspert – dietetyk, którego wypowiedzi były bazą do powstających materiałów. Tematyka została tak zaplanowana, aby trafiła do różnorodnych grup kobiet i nie tylko – młodych mam, które gotują dla całej rodziny, aktywnych zawodowo, które nie mają dużo czasu na gotowanie, studentów, dla których liczy się czas i prostota przygotowania, a dodatkowo, mogą zyskać przekonanie, że jedzą smacznie i zdrowo nie wydając dużo. W końcu pisałyśmy też z myślą o tych, którzy chcą się zdrowo odżywiać, sięgać po produkty naturalne i do tej pory nie widzieli dla siebie opcji wśród produktów gotowych.

Kluczem do sukcesu było nie tylko skupienie się na przygotowaniu jakościowych treści, ale także jakościowe podejście do mediów. Spotkaliśmy się z większością najważniejszych redakcji kobiecych pism i portali, osobiście przekazując produkty i materiały. Łącznie odbyłyśmy ponad 50 spotkań, a praca z dziennikarkami była dużą przyjemnością, wierzymy, że dla obu stron.

EFEKTY

Projekt dla firmy SyS jest doskonałym przykładem na to, że można skutecznie komunikować się z mediami, a produkt ma szanse się w nich pokazać, bez budżetów reklamowych i kosztownych spotkań prasowych. Tutaj zaprocentował czas poświęcony przez nas każdej z dziennikarek, merytoryczna komunikacja, jakość produktu połączona z otwartością klienta na media i ich potrzeby. Jednym słowem – klasyczne Media Relations, które zaprocentowało.

Od marca 2014 do sierpnia 2015 ukazało się  łącznie 870 publikacji dotyczących marki SyS, co daje prawie 50 publikacji miesięcznie, uwzględniając pierwszy miesiąc współpracy, który przeznaczamy na przygotowanie projektu.

Liczby mówią same za siebie:

  • 314 publikacji w prasie ogólnopolskiej i regionalnej – np. Twój Styl, Gala, VIVA, SHOW, Claudia, Dobre Rady, Na Żywo, Przyjaciółka, Super Linia, Olivia, Naj, Świat Kobiety, Claudia Apetyt, Pani Domu, Będę Mamą, Dziecko, Zdrowie, Samo Zdrowie, M jak Mama, Twoje Dziecko, Dziecko, Będę Mamą czy Sens.
  • 556 w Internecie, w tym na prestiżowych portalach – np. Polki.pl, Wizaz.pl, Parenting.pl, CzasDzieci.pl, DlaLejdis.pl. Inocafe.pl, Kobietapisze.pl.