Leroy Merlin

Co decyduje o sukcesie organizacji spotkania dla mediów? Interesująca tematyka, odpowiedni termin, bardzo dobre relacje z mediami i, co czasem nie jest oczywiste, nie nadużywanie tej formuły działań w kontaktach z mediami. W przypadku Leroy Merlin spełniliśmy wspólnie z Klientem wszystkie te warunki.

PROJEKT

Leroy Merlin to sieć sklepów budowlano-dekoratorskich (DIY). Misją Leroy Merlin jest przyczynianie się do polepszania warunków mieszkaniowych oraz komfortu życia mieszkańców. W myśl tej filozofii sklepy Leroy Merlin to miejsca, w których każdy znajdzie produkty i porady dopasowane do swoich potrzeb i oczekiwań, gdzie dzięki odpowiednio dobranym produktom może realizować swoje marzenia o profesjonalnie zbudowanym i gustownie urządzonym domu, mieszkaniu i ogrodzie.  W styczniu, marcu i maju 2015 roku Leroy Merlin powierzyło nam zadanie oprawy medialnej trzech spotkań prasowych, związanych z kolekcją: Ogród, Dekoracje i Kominki 2015.

DZIAŁANIE

Prezentacje kategorii odbyły się w sali kolekcji Leroy Merlin, gdzie specjalnie dla dziennikarzy, przygotowano piękną i bogatą ekspozycję produktów dedykowanym poszczególnym spotkaniom. Zaproszeni dziennikarze mogli obejrzeć kolekcję w postaci przykładowych aranżacji: balkonów, tarasów, dekoracji wnętrz oraz kominków. Co zdecydowało o sukcesie wydarzenia:

  • Terminy – spotkania odbyły się kolejno w styczniu, marcu, maju – co pozwoliło idealnie dostosować się do cyklu wydawniczego magazynów i tematyki dedykowanej poszczególnym kategorią. Tematyka wiosenna (ogród/balkon), pojawiała się już w numerach marcowo-kwietniowych, asortyment dekoracyjny gościł na łamach wydań majowych i czerwcowych, prezentacja kominków natomiast pojawiła się w wydaniach wrześniowych i październikowych, wyprzedzić prezentację firm konkurencyjnych,
  • Świeżość – były to pierwsze od dłuższego czasu spotkania dziennikarzy z firma i ich ofertą – przedstawiciele mediów byli w naturalny sposób ciekawi,
  • Formuła – prezentacja, która pozwoliła zaproszonym gościom poczuć klimat najnowszych kolekcji ekskluzywnie – „wejściem dla pracowników i od zaplecza”,
  • Bardzo dobre relacje z mediami – przy organizacji tego wydarzenia zaprocentowały nasze wieloletnie doświadczenie w pracy dla klientów z branży wnętrzarskiej i osobista znajomość większości kluczowych dziennikarzy,
  • Warsztat – starannie przygotowana lista mediów, kontakt telefoniczny z każdym dziennikarzem, zorganizowanie i potwierdzenie transportu, telefon dzień przed – wszystko to zrobiliśmy z pełnym zaangażowaniem i dokładnością. Wszystkie dziennikarki otrzymały materiały po spotkaniu, również informacje dodatkowe przygotowywane na indywidualne zapotrzebowanie.

EFEKTY

Spotkania okazały się świetnym otwarciem cyklu warsztatowych prezentacji dla mediów. W pierwszym wydarzeniu wzięło udział 61 dziennikarzy ze wszystkich najważniejszych grup mediów:

  • magazynów kobiecych m. in. takich jak: Claudia, Przyjaciółka, Poradnik Domowy, Życie na Gorąco, Twój Styl, Tina, Pani Domu, Zdrowie, Pani, Tele Tydzień, Olivia, Gazeta Wyborcza, Grazia, Zwierciadło, Show.
  • magazynów i portali ogrodowych m. in. takich jak: Magnolia, Kwietnik, Mój Piękny Ogród, Wymarzonyogród.pl, Zielonyogródek.pl, E-ogrody.pl, Sztuka-krajobrazu.pl, Mam ogród, Siedlisko.
  • Magazynów i portali wnętrzarskich m. in. takich jak: Ładny Dom, Cztery Kąty, Moje Mieszkanie, M jak Mieszkanie, Mieszkaniezpomysłem.pl, Dobre Wnętrze, Domosfera.pl, Majsterki, Czas na Wnętrze, Budujemy Dom, Katalogurządzania.pl, Domideco.pl, Urządzamy.pl, Zrób to Sam, Sztuka-architektury.pl.